Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I strid med markedsføringsloven?

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke legaldesk - og selvom jeg værdsætter dine undersøgelser, så er loven til enhver tid emne for interpretation og fortolkning. Så hvorvidt Legaldesk har ret eller ej - jeg tager deres udtalelse ikke bare for gode varer. Det kan dog sagtens være at de har ret.

Der er ingen der har adgang til min admin-mappe. De kan komme hen til hoveddøren, men de kommer ikke ind. Men tak for din anbefaling.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Legaldesk er et advorkat

Virk.dk siger 

Reklamebeskyttelse

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er klar over at Legaldesk er en advokat, men også advokater kan tage fejl, og som sagt: loven er emne til interpretation. Det er derfor der findes domstole: de kan be- eller afkræfte om en bestemt interpretation er den rigtige.

Og teksten fra Virk.dk kan interpreteres på forskellige måder: virksomhedens registrerede stamoplysninger må ikke anvendes til direkte markedsføring.
1. Er et telefonnummer en stamoplysninger, når den kun ses under "udvidede virksomhedsoplysninger"? Det er det i GDPR-øjemed, men det her er ikke GDPR.
2. Det må ikke anvendes til DIREKTE markedsføring. Betyder det at jeg godt må ringe for at spørge om jeg må sende dem en e-mail? Og hvis de spørger: "hvad drejer det sig om", må jeg så svare? Og hvad hvis jeg tilbyder noget gratis uden binding, helt uforpligtende, så er det INDIREKTE markedsføring, fordi der kan argumenteres for at jeg håber at de vil spørge mig om hjælp når der er noget galt?
Igen: loven er emne for interpretation. Det gør en tekst fra en advokat ikke til absolut endegyldigt svar. Hvis nogen skal kunne svare på spørgsmålet, så er det dem, der har lavet loven.

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

host4you:

Legaldesk er et advorkat

Virk.dk siger 

Reklamebeskyttelse

Det er ikke super aktuelt da han ikke trækker data fra CVR, men derimod en Google søgning. :)


Med venlig hilsen
Kristian Kristensen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kristian 

Det er så ikke helt sandt selv om han finder dem på nette skal han også følge op om de er reklamebeskytte. og er de det ja så kan det blive nåde op af bakke. 

men man kan jo være lige glad og håbe på det beste at se om man slipper for bøde og hvad der ellers kan medføre, og bare ringe rundt, 

det er jo ikke mange der gider lave et sag ud af det.. 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtigt: man KAN være ligeglad ...

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Ja men du kan jo sige dig selv at det kan blive et bevis problem hvis en give firma har sammen oplysninger på cvr og deres hjemmeside kan blive et problem at bevise du ikke har hente dem fra cvr men firma hjemmeside eller et af de steder som i site ende henter fra cvr.  så kan du jo altid tale dig fra det.. 

jeg er med på at hvis firma har en type oplysninger på cvr og en anden på hjemmeside at du godt kan bruge de oplysninger. men det er ikke så tit at der er så meget forskæld. 

eks i dit tilfælde kan man jo sige man godt ville kun sende dig en mail hvis dit firma var reklamebeskytte. da du ikke bruger sammen mail på cvr som din hjemmeside. 

personligt ville jeg nok bare gå vider hvis jeg så firma var reklame beskytte. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Host4you,

Det er sjældent sådan jura fungerer, at man skal bevise sin uskyld. I det omtalte tilfælde, vil virksomheden jo også blive bekendt med, hvor kontaktinformationerne er fundet. Bare fordi det samme telefonnummer fremgår af CVR og virksomhedens egen hjemmeside betyder det bestemt ikke, at det er forbudt at kontakte dem. Du kan jo omvendt sige, at det er lidt svært for modparten at bevise, at du har fundet oplysningerne på CVR. Uanset, så taler deres eget eksempel for sig selv. https://datacvr.virk.dk/data/node/81 - her nævnes heller ikke, at identisk data er omfattet af beskyttelsen, men derimod understreges det, at oplysninger hentet via internettet ikke er omfattet.

Dit eksempel med at sende en mail er omfattet af markedsføringslovens § 10 og det har du fuldstændig ret i, at man ikke må. :)


Med venlig hilsen
Kristian Kristensen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Jeg ved godt at jura ikke alt er lige til og her er det et af de steder den kan tolkes som man næste vil og så ikke.

og så er vi tilbage til der hvor man tit kan gøre som man vil og sige ups det må du undskyl jeg forstår ikke markedsføringslovens, :)

har en gamle kunde der gik den vej og fik en bøde men tjente fedt på det selv om de fik bød.. 

da jeg som tidlige fortale er det meget få der klager over det.. 

Når men jeg takker af denne tråd

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)