Hej Host4you Jeg har i mange år holdt mig tilbage i at anbefale WordPress, netop på grund af sikkerheden. Jeg har selv brugt WordPress i mindst lige så lang tid, men jeg vidste også at jeg kunne styre sikkerheden. Alligevel har jeg i årenes løb oplevet én gang at en hacker var hurtigere end jeg var: pludseligt var min hjemmeside forvandlet til en infokanal for Islamisk Stat eller al-Qaeda, eller hvad det nu var. Det var helt i starten, og det var der jeg begyndte at lære en hel masse om sikkerheden. Jeg forstår simpelthen ikke den offensive måde, hostingselskabet, der pudsede deres advokat på mig, brugte. Det er da helt klart i deres fordel hvis deres kunders WordPress-side bliver overvåget, beskyttet (så vidt muligt) mod hackere, og reageret på når en hacker alligevel er for hurtig. Nu bliver jeg nødt til at sige til organisationer, der henvender sig til mig, og som er kunde hos det pågældende hostingselskab, at jeg må sige "pas". Det er da skidt for dem og deres kunder. Albert |
Hej Albert
Albert van Harten:Jeg forstår simpelthen ikke den offensive måde, hostingselskabet, der pudsede deres advokat på mig, brugte. Det er da helt klart i deres fordel hvis deres kunders WordPress-side bliver overvåget, beskyttet (så vidt muligt) mod hackere, og reageret på når en hacker alligevel er for hurtig.
Det skyldes helt sikkert at website-ejeren har en opfattelse af at det er hostingselskabets produkter der er usikre når du kan "hacke" hans site hos dem. Derfor har han temmelig sikkert klaget til hostingselskabet over deres "usikre" services.
På den måde har din henvendelse til website-ejeren nu skabt et problem for hostingselskabet, der ligesom dig har en opgave med at forklare teknikken til deres kunde, og at det ikke er via hostingudbyderens servere/services du er kommet ind, men gennem kundens "eget" software. Jeg har tit oplevet at kunderne ikke ser vedligeholdelsen af deres CMS som noget de selv er ansvarlige for, men derimod mener at det er hostingselskabet det bliver "hacket" når noget går galt.
/Brian