Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed - Køb og salg af brugte ting

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går med overvejelser om at starte en virksomhed, hvor jeg udelukkende kommer til at handle med brugte varer. Jeg er bekendt med, at man kan afregne moms i henhold til brugtmomsordningen, men jeg jeg har følgende spørgsmål:

Da der er tale om brugte varer købt privat, er der ikke en faktura på købet. Hvordan er reglerne i forhold til at dokumentere mine varekøb? 

Jeg er på barsel nu, og vil starte virksomheden op, når min barsel ophører. Kan jeg godt indkøbe varer nu og indskyde dem som egenkapital

På forhånd tak for hjælpen. 

Vh Maria 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria SJ:

Jeg går med overvejelser om at starte en virksomhed, hvor jeg udelukkende kommer til at handle med brugte varer. Jeg er bekendt med, at man kan afregne moms i henhold til brugtmomsordningen, men jeg jeg har følgende spørgsmål:

Da der er tale om brugte varer købt privat, er der ikke en faktura på købet. Hvordan er reglerne i forhold til at dokumentere mine varekøb? 

Jeg er på barsel nu, og vil starte virksomheden op, når min barsel ophører. Kan jeg godt indkøbe varer nu og indskyde dem som egenkapital? 

På forhånd tak for hjælpen. 

Vh Maria 

du skal have bevilling fra politiet og du skal have et fast driftssted = sted du har åbent og kan besøges af kunder https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2015/1042   se § 2 og 4 som jeg husker det

Kvittering må du lave så kunden kan identificeres klart, navn og fuld adresse som genstanden/genstandene, pris og dato

Det er ikke en god ide at indskyde som apport i ApS hvis det er det du mener med de brugte varer. Ellers kan du godt - men husk det med tilladelse og fast driftsted

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jun 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svar og nyttigt link. Ved du hvordan man forholder sig, hvis der udelukkende er tale om webshop, altså hvor man ikke har en fysisk adresse, hvor kunderne kan komme? Skal bevillingen så fremgå på webshoppen? Synes aldrig, at jeg har set sådan en. 

Vh Maria 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

mig bekendt kan man ikke have ren brugt webshop - da man skal have fast driftssted - det kunne være et auktionshus der drev den eller andet, men der skal være fast driftssted. Mener det er politiet der giver bevilling så hvis ret - hør dem
Jeg mener ikke bevilling skal fremgå på shop eller andet, men blot jo bruges ved kontrol. Der kan være kosterbog og andet - for at undgå handel med stjålne brugte ting erhvervsmæssigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, jeg er i tvivl om det her med fast driftssted. Der står i loven at: Virksomheden må kun drives fra fast forretningssted med særskilte forretningslokaler. Jeg har påtænkt at sælge fra (lejet) privat bolig, kan man det eller hvordan skal det tolkes? Kan se at politiet skal have kopi af lejekontrakt og plantegning af lokaler med i ansøgning for bevilling.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det forudsætter jo, at du må have forretning i den private lejede bolig - f.eks fra boligselskabet, så dine kunder må komme i din forretningtid ind af en åben dør til forretningslokalerne
Det tvivler jeg på du får i personligt lejemål

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)