Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistreret i Tyskland, uden moms b2b?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 16
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er moms registreret i Tyskland ift salg til tyske privat kunder.

Dog får vi også udført serviceydelser i Tyskland af et firma, som normalt er 0% moms da det er EU til EU.

Mit spørgsmål er om det Tyske firma gerne må bruge vores DK VAT number (0%), eller om de SKAL bruge vores tyske moms nummer? Det er service ydelser

og ikke varer der leveres i Tyskland.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger af hvor ydelsen leveres/udnyttes - jeg forstår det som i Tyskland og må det skulle via den tyske momsregistrering - For dig må det vel være samme pris i alle fald da du jo får den tyske moms retur

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. May 16
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 02:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Det afhænger af hvor ydelsen leveres/udnyttes - jeg forstår det som i Tyskland og må det skulle via den tyske momsregistrering - For dig må det vel være samme pris i alle fald da du jo får den tyske moms retur

vh John Hannover

Hej John


er du sikker? Det er betaling for online/digital annoncering salgsleads til webshop?

Normalt ville man jo uden tysk moms nr bare kører 0%?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

endnuen1:

Vi er moms registreret i Tyskland ift salg til tyske privat kunder.

Dog får vi også udført serviceydelser i Tyskland af et firma, som normalt er 0% moms da det er EU til EU.

Mit spørgsmål er om det Tyske firma gerne må bruge vores DK VAT number (0%), eller om de SKAL bruge vores tyske moms nummer? Det er service ydelser

og ikke varer der leveres i Tyskland.

Når man får leveret en ydelse og begge parter er momsregistrerede, så kan der altid tages udgangspunkt i "hjemstedsbestemmelserne". Med andre ord, så må den Tyske leverandør gerne sende en faktura med omvendt betalingspligt (0-moms) til din virksomhed og angive det danske moms/cvr nummer.

 

Når det kommer til ydelser mellem momsregistrerede virksomheder indenfor EU er selve udnyttelsen ikke så essentiel, her er det mere de registreringsmæssige forhold der afgør leveringsstedet (og dermed hvordan der rent praktisk faktureres)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)