Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tjener man penge på de god ideér?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,
Jeg er rigtig god til at Retænke. Både innovative koncepter, men kan også se koblinger og sammenhænge som vil være attraktive betragtninger for virksomheder.
Nogle gange kan jeg også se yderligere potentiale når jeg ser noget en virksomhed gør, hvor jeg er ret sikker på at min viden vil kunne løfte virksomheden eller et enkeltprodukt til et nyt niveau.
Det kunne også bare være den gode idé som jeg tror en branche kunne finde interessant!

Spørgsmålet er: hvordan tjener man penge på den gode idé - hvis det er en produktudvikling eller forretningsudvikling/ case / pitch.
Altså hvordan får jeg folk til at krediterer mit input hvis det har en værdi for dem.
Jeg er jo bare en slags mægler for den gode idé og bringer den til torvs. Nogen der har erfaringer med den slags?
Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil også betegne mig selv som en der er god til at få gode idéer.

Er dog efterhånden ved at indse at idéerne i sig selv ikke er så meget værd. Der er mange der får gode idéer :-) 

Så mit bud er at du skal vise at du kan føre idéerne (dine egne eller andres) ud i livet. 

Ud over at føre dem ud i livet, kan du også skabe værdi ved at forbedre dem.

Held og lykke med det hele. 

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Du får mit take relativt ufilteret da jeg er en 100% no-bullshit person:

Hvis du tror at ideer og manglende koncepter er begrænsningen i andre virksomheder, så har du ikke nok erfaring. Så simpelt er det.

Det som holder virksomheder tilbage er mangl. hænder til at eksekvere. Jeg har været selvstændig i over et årti og har været i mange virksomheder: det er IKKE ideer som der mangler og ALLE har ideer.

Selvfølgelig, så er der forskel på kvaliteten at ideer. Men kvaliteten på ideer kommer typisk i kontekst af du får det specifikke i en branche eller virksomheder. Du kommer ikke udefra med det.

Hvis du er genial til ideer, så vil jeg anbefale at du laver en virksomhed selv :-) Det er det alle vi andre gør. Også når du lykkes vil du opleve, at du vil kigge alle steder i din forretning og tænke "shit, jeg kunne gøre det her 10x bedre" - men du har ikke tiden.

Held og lykke med at møde virkeligheden. Den lærer dig meget!

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

TheRethinker:
Jeg er jo bare en slags mægler for den gode idé og bringer den til torvs. Nogen der har erfaringer med den slags?
med mindre du i nært netværk har nogen der lige hurtigt ser lyset i din ide - så er ideer som grundlag ikke en rød øre værd. Det som giver dem værdi er eksekvering - at du løfter dem fra ide, til noget der viser flyveevne

Ideer er der tonsvis af - gode som dårligt, og de har kun værdi når nogen - ofte idemanden - får eksekveret. Der er i princip ikke nogen der bare køber ideer http://johnhannover.blogspot.dk/2016/11/jeg-har-en-ide-hvad-nu.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anders

Mange tak for din besvarelse.
Der er mange forskellige niveauer og måder at få ideér på og jeg tror at jeg i nogle sammenhænge vil kunne optimere og videreudvikle for virksomheder.
Men det er måske i visse tilfælde på en udførende måde da jeg er grafisk designer og derfor reelt kan levere en varer som sparer dem tid.

Mvh Thomas
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lars

Tak for din No-bullshit besvarelse.

Det giver mening og i nogle tilfælde vil jeg faktisk kunne levere på det med tiden som ingen har, da jeg som grafisk designer kan lave en hel del under den hat der giver værdi markedsføringsmæssigt i forhold til at booste allerede eksisterende virksomheder/koncepter med mere indhold og ny vinkler(områder for salg). Måske det vil kunne lykkes i sådanne tilfælde for jeg ser mig selv som en slags udførende konsulent der kan bidrage tilkøbt.

Ved ikke om det giver mening når jeg ikke kan forklare det mere konkret, men dit indlæg giver mig muligvis den rette approach.

Jeg har også planer til virksomhed og har stor respekt for den manglende tid alle har i det "game"

Mvh Thomas
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

Tak for dit indlæg.

Jeg ved godt at verden ser sådan ud. Jeg kan godt eksekverer, men er klar en opstarter/udvikler profil og selvom det er en evig udviklingsrejse at have sin egen virksomhed er jeg ikke sikker på, om jeg er god i rollen som vedligeholder, så det er ikke ligegyldigt, hvem jeg i så fald alliere mig med.

Men eksekvering er the key-word - ud af hovedet og ud i virkeligheden...

Mvh Thomas
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Som andre har skrevet så er der ikke særlig mange af os som kan lide at høre at vore ideer er inferiøre til andres, og investorer betragter stortset altid ideer som værdiløse. Det der investeres i er en ide der er god nok og et team som kan få det til at blive til penge.

Hvis du som du skriver får ideer indenfor det grafiske men ikke selv vedligeholder/leverer så må ansættelse i en virksomhed der sælger grafiske ydelser og er stor nok til at leverancer er team baserede.

Du må ud og pitch til eventuelle arbejdsgivere, hvis du ikke skal sælge dine ydelser som selvstændig, og du ikke er overbevist om at du er blandt de 25-30% af selvstændige for hvem det er en økonomisk gevinst ikke at være lønmodtager.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Tak for perspektivering. Er netop i overvejelser om at gå selvstændig, men det er en hård vej hvis den kun er pitch baseret. Tænker da også bredere end det. Men som ved en pitch var mit håb at få en idé til at man også får penge for det man pitcher hvis det falder i smag og bliver brugt.

Men man læner sig måske bare op af at folk er ærligere? Beder måske om at blive honoreret?
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

TheRethinker:
Hej,

Tak for perspektivering. Er netop i overvejelser om at gå selvstændig, men det er en hård vej hvis den kun er pitch baseret. Tænker da også bredere end det. Men som ved en pitch var mit håb at få en idé til at man også får penge for det man pitcher hvis det falder i smag og bliver brugt.

Men man læner sig måske bare op af at folk er ærligere? Beder måske om at blive honoreret?

Hvis du vil sælge ideer som andre skal gennemføre, så tror jeg at det vil være meget svært for dig at tjene penge på det. I alt hvor du sælger viden skal du bevise at du har viden der er værd at købe, men det lyder mest til at du bør finde en partner der supplerer det du mener at kunne og hvor I kan blive enige om hvad I hver især er værd i et partnerskab. 

Hvis det er grafiske løsninger så skal du finde en der kan udføre det så dine ideer og deres arbejde kan sælges som produkt. 

At være selvstændig kan være en meget hård vej - men der bliver lettere hvis man har nogen at dele lidelserne og glæderne med.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)