Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spildt uddannelse?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 13:25 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er en meridianindtægt? Kræves der avanceret matematik for at forklare det?

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 17:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

M. S.:

Hvad er en meridianindtægt? Kræves der avanceret matematik for at forklare det?

Nej - det er sikkert stadig folkeskole/gymnasie niveau!

Meridianindtægten er det den midterste i et sample tjener - ergo hvor der med en usikkerhed på 1 er lige mange der tjener mere og mindre end personen. Selv i opgangstider som det vi ligger er gået ud af, ligger meridianindtægten for selvstændige 25% lavere end for lønmodtagere, og i nedgangstider er det langt værre.  

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 18:17 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ok, tak for forklaringen. 

Du virker til at vide utrolig meget om samfundsforhold og politik, på sådan et oplyst og perspektiveret niveau.

 Hvis du får tid, gider du så forklare begrebet “medianindtægt”

... bare ved lejlighed 

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 18:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

... udover det, så berører du et essentielt emne omhandlende selvstændige - som på nærværende forum gerne vil kaldes iværksættere.

Nu slynger jeg lige et postulat ud:

Den største trussel mod dansk iværksætteri er ikke vores veludviklede velfærdssamfund, men talentløshed, dovenskab og urealistiske forventninger.

Den gennemsnitlige indtægt er MEGET højere bland selvstændige, end blandt lønmodtagere. En vægtig grund til en lavere medianindkomst er, at selvstændige tæller alle med CVR nummer, heriblandt et urealistisk stort antal tågehorn med drop-shipping, webshops med dyreartikler, drømme om lancering af tøjmærker og naturligvis alle SEO/SO-ME/affiliate lykkeridderne, som ikke bidrager med noget konstruktivt, og derved trækker medianen væsentligt mod syd - faktisk måske en hel meridian, for at blive i fagsproget

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:36 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

BroStreamer:

Arne:

Hvis du tror, at en forretningsplan skal være en detaljeret plan som regulerer forhold ned i mindste detalje og skal bestemme din dagligdag, så har du misforstået formål og form.

Kan du ikke lige gengive hvor jeg har skrevet noget der minder om "en forretningsplan skal være detaljeret og skal regulere forhold ned til mindste detalje der skal bestemme din hverdag".

Når du har været så venlig, at gøre det, så kan vi måske have en produktiv dialog, hvor antagelser ikke fører samtalen.

Forhold dig til det jeg skriver og lad vær' med, at omformulere det jeg skriver. Det er pinligt at se på.

Den er vel sjov nok, at have men i mange tilfælde fuldstændig ubrugelig. Ens planer afviger konstant og hele tiden grundet mange ting”

Tilmeldt 16. Feb 20
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 18:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

M. S.:

.....Den gennemsnitlige indtægt er MEGET højere bland selvstændige, end blandt lønmodtagere. En vægtig grund til en lavere medianindkomst er, at selvstændige tæller alle med CVR nummer, heriblandt et urealistisk stort antal tågehorn med drop-shipping, webshops med dyreartikler, drømme om lancering af tøjmærker og naturligvis alle SEO/SO-ME/affiliate lykkeridderne, som ikke bidrager med noget konstruktivt, og derved trækker medianen væsentligt mod syd - faktisk måske en hel meridian, for at blive i fagsproget

Hvor vil DU sætte grænsen for hvad en iværksætter er?

Hvad bidrager du egentlig selv med, hvis jeg må spørge så frækt? Vi har jo alle herinde meget sjove alias,  så jeg vil da meget gerne vide hvad du har bidraget med, som er ih og åh så konstruktivt?

Inden du skriver noget alá "du må føle dig ramt" - så tager du fejl. Jeg synes bare, at det er noget brækværdigt og mærkværdigt det du skriver.

Tilmeldt 16. Feb 20
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 18:42 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Arne:

BroStreamer:

Arne:

Hvis du tror, at en forretningsplan skal være en detaljeret plan som regulerer forhold ned i mindste detalje og skal bestemme din dagligdag, så har du misforstået formål og form.

Kan du ikke lige gengive hvor jeg har skrevet noget der minder om "en forretningsplan skal være detaljeret og skal regulere forhold ned til mindste detalje der skal bestemme din hverdag".

Når du har været så venlig, at gøre det, så kan vi måske have en produktiv dialog, hvor antagelser ikke fører samtalen.

Forhold dig til det jeg skriver og lad vær' med, at omformulere det jeg skriver. Det er pinligt at se på.

Den er vel sjov nok, at have men i mange tilfælde fuldstændig ubrugelig. Ens planer afviger konstant og hele tiden grundet mange ting”

Så du fandt intet? Godt, at du selv kan se det. Det kræver sin mand, at indrømme, at man tager fejl. Godt klaret, Arne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

BroStreamer:

Arne:

BroStreamer:

Arne:

Hvis du tror, at en forretningsplan skal være en detaljeret plan som regulerer forhold ned i mindste detalje og skal bestemme din dagligdag, så har du misforstået formål og form.

Kan du ikke lige gengive hvor jeg har skrevet noget der minder om "en forretningsplan skal være detaljeret og skal regulere forhold ned til mindste detalje der skal bestemme din hverdag".

Når du har været så venlig, at gøre det, så kan vi måske have en produktiv dialog, hvor antagelser ikke fører samtalen.

Forhold dig til det jeg skriver og lad vær' med, at omformulere det jeg skriver. Det er pinligt at se på.

Den er vel sjov nok, at have men i mange tilfælde fuldstændig ubrugelig. Ens planer afviger konstant og hele tiden grundet mange ting”

Så du fandt intet? Godt, at du selv kan se det. Det kræver sin mand, at indrømme, at man tager fejl. Godt klaret, Arne.

Så det du siger er, at du i dit opslag aldrig udtalte dig om hvordan du opfatter en forretningsplan som ufleksibel og noget som binder dig i din forretningsudøvelse?

Jeg har i øvrigt aldrig citeret dig, men udelukkende henholdt mig til det subjektladede budskab du udtrykker. At du så øjensynligt ikke er i stand til at håndtere den kritik, og derfor udtrykker dig primitivt, siger vist en smule om dit format. Behold din værdighed, knægt.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:45 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - det er på ingen måde spildt.

Det er forventningen, at man tidligt i livet ved, hvad man vil, og hvad man brænder for. Men sådan er det bare ikke. Jeg har selv en rigtig fornuftig uddannelse - faktisk 2 HD'er fra Handelshøjskolen, som jeg har brugt den i mange år. Inden for de sidste 10 - 15 år , har jeg konstateret, at det ikke var det, jeg gerne ville. Så jeg har skiftet spor, til noget, der giver meget mere mening og glæde (og seriøst færre penge) for mig, og har egen forretning idag.

Kunne jeg vælge min uddannelse om, havde jeg gjort det, men sådan er verden bare ikke.

Og glem ikke - og det er vigtigt - at man på en videregående uddannelse lærer en masse værktøjer og metoder, som kan anvendes på mange måder. Jeg har haft fag, som jeg bestemt ikke bruger idag, men de har stadig givet mig indsigt i hvordan man arbejder med forskellige processer.

Hvis man ikke prøver, kan man fortryde det i årevis, men hvis man prøver og fejler, har man (forhåbentlig) lært af det. Jeg forstår sagtens bekymringen hos en forælder, men der er grænser for, hvor galt det kan gå.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 23:36 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Gør hvad du føler for i nu'et, og det som gør dig glad. Hvis du er træt af, at arbejde med matematik og brænder for noget andet, så gør det. I sidste ende handler dit liv ikke om hvad andre synes, men hvad der gør dig glad. Mange mennesker har sikkert en anden holdning og siger at det er samfundsmæssigt forkert at samfundet har betalt for din uddannelse og du ikke bruger den. Men fuck hvad andre mennesker siger og mener, og gør det som du er glad for. Det er i sidste ende det eneste der tæller.

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)