Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk hosting af mail, web, storage

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 26. May 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej aminos,

Vi har været med hele vejen fra dandomain til unoeuro og nu simply.com og er sådan set glade for det (bortset fra at auto beskeder om spam karantæne mails blir sendt ud på engelsk).

Nu skal der så tilkøbes storage til fil backup et sted i det de kalder skyen og det er svært at finde nogle danske firmaer der matcher Google's outsourcede monopol mastodont kombo af mail, web (gsuite sites) og 30gb drive for pt. 4.68€/35dkk per måned.

Hvis vi så selv tager det på os at betale lidt til fælleskassen på lige den her del og flytter de håndører fra Google's skattely Von And bunke, hvilke danske virksomheder og arbejdspladser tilbyder en samlet pakke til f.eks. maks 75dkk per måned?

Simply har 100gb web server plads på deres Pro Suite til 50 dkk/mnd som vi måske godt ku flikke til som fil backup

Så basis minimum behovet er:
5 emailadresser
1 gb per email
effektivt spamfilter
500mb web hosting (lav traffik)
flere domæner på samme hotel
1-klik Wordpress hosting
1-klik Let's Encrypt SSL-certifikat
30gb storage
SSH
nem DNS

Tager med glæde imod jeres anbefalinger og råd.
Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder ret meget som et almindeligt webhotel du søger og ikke bare filplads, når det nu både skal bruges til mail og webhoteller. Så ja, hvis du er glad for Simply, så vil jeg da foreslå at du bliver ved dem. Jeg har aldrig været imponeret over deres systemer, support og hastighed, men jeg ved at der er en del som er fint tilfredse.

Alternativt bruger jeg selv Azehosting, som jeg klart kan anbefale. Deres performance er super fin, cPanel kontrolpanel med alle ovennævnte funktioner inkl. SSH. Der kan du få 30gb for 39 kr/md eller 60gb for 59 kr/md. Jeg kan evt. give dig 30% rabat via et personligt affiliate link, hvis ønskes.

Hosting4real bliver også tit nævnt. De er noget dyrere, men har til gengæld en bedre performance end ovenstående.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke super smart at bruge en webserver til backup. Hvis nogen bruger den f.eks. til at lægge hemmelige pdf filer med kontrakter og cprnumre i backup mappen bliver de eksposed til internettet og crawlet af Google. Så har man en større dataleakskandale. Når først mappen er godkendt i firmaet som "backup" så kan alle som helst i firmaet smide hvad som helst i mappen, og nogen af disse filer kan serveren så genkende som godkendt til download.

Det er bedre at bruge et system som f.eks. OneDrive og deres Personal Vault med to factor authentication gennem en app
https://support.office.com/en-us/article/protect-your-onedrive-files-in-personal-vault-6540ef37-e9bf-4121-a773-56f98dce78c4

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

pbille:
Hvis nogen bruger den f.eks. til at lægge hemmelige pdf filer med kontrakter og cprnumre i backup mappen bliver de eksposed til internettet og crawlet af Google

Søgemaskinerne kan ikke læse filer der ikke bliver linket til. Så det er kun hvis der linkes til dem at det kan gå galt

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at læse din betingelser for brug af webhotel da ikke ret mangen tillader dette, og der med giver dem ret til bare at slette dette uden at yderlige varsle

det har jeg opleve i tiders morgen da jeg brugte et stort dansk webhotel selv om det var en fil min kunde skulle bruge. og den ikke var ude hvor alle kun hente den. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

pbille:
Så mener du måske det er ok at lægge personnumre og lign. på en webserver?

Nej det har jeg aldrig sagt

pbille:
Hvis nu en bruger henter tidligere backup med et direkte link i chrome, hvad så?

Ja vi ved jo ikke om Store G kigger med på de ting vi henter og hvis de gør det så kan de også se indholdet.

pbille:

Enhver normal host har Directory Indexing slået fra. Hvis det er slået til så er det det samme som at der bliver linket til indholdet.

Det jeg siger at hvis man lægger noget op i en mappe og der IKKE bliver linket eller hentet på anden måde så kan søgemaskinerne IKKE indeksere det. Det er det samme som hvis du lægger en lukket kasse på gaden. Man ved ikke hvad der er i kassen medmindre at man åbner den. Det er nøjagtigt samme princip her.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis datatilsynet kommer forbi, så siger vi bare at "backuppen ligger ude på hjemmesiden, men den er hemmelig..".
I tilfælde af at man har følsomme oplysninger liggende om 125.000 personer, så tror jeg det bliver et problem. 
Men jeg kan tage fejl :-)

Tilmeldt 26. May 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, tak for relevante indspil ud fra jeres erfaring.

Jeg krypterer backupen herfra inden den rammer serveren - men kunne selvfølgelig blive nødt til at købe dedikeret storage til det formål hvis udbyderen ikke tillader det. Ku bare være smart med en konto og ordning til det hele.

Det er en lille biks det her så de der 30-50/mnd oveni bare for cloud storage stikker lidt ud i budgettet. Og der er ikke brug for smarte Office 365 eller diverse Google apps e.l. oveni. Så det ender måske med en on-site backup i brandskab i stedet og en accept af at der kan smutte nogle uger ved et evt. ind- eller nedbrud.

Tilmeldt 26. May 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :
host4you:

Husk at læse din betingelser for brug af webhotel da ikke ret mangen tillader dette, og der med giver dem ret til bare at slette dette uden at yderlige varsle


det har jeg opleve i tiders morgen da jeg brugte et stort dansk webhotel selv om det var en fil min kunde skulle bruge. og den ikke var ude hvor alle kun hente den. 



tjek - simply skærer det faktisk ud i pap med en lille kattelem på i deres terms-of-service så det....:

6.2.1 6.2.1 Hensigten med Simply.coms Løsninger er ikke at fungere som en ekstern harddisk til lagring af data som zip, mp3, avi, iso og lign., men at fungere som en fremvisnings-/salgsplads for forretningsfolk og private. Det er således ikke tilladt at have større filarkiver liggende til fri download eller visning/streaming uden forudgående aftale med Simply.com.



Side 1 ud af 2 (19 indlæg)