Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis 360° SEO Analyse

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 30. Nov 10
Indlæg ialt: 393
Fra  www.byplakat.com Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Fedt tilbud du her kommer med - og en god mulighed for at "få foden ind" forskellige steder.

Jeg har en næsten nystartet plakat-webshop - www.byplakat.com

Jeg vil (som alle andre formentlig) gerne have nogle flere organiske besøgende samt derved følgende større omsætning. Jeg kunne helt konkret godt tænke mig feedback på hvilken rækkefølge jeg bør gribe opgaven an - altså hvilke punkter bør jeg starte med at få styr på.

Ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen

Kenneth Davidsen

 

Fra Århus
Tilmeldt 17. May 20
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 06:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Poulsgaard,

Super spændende case & mange tak for interessen :) 

Lad os ligge ud med festbyen.dk 

1: Hjemmesiden er langsom, dette skyldes at dine billeder ikke er optimeret, samt at der ligger noget javascript i vejen. Jeg vil anbefale dig at få opsat WP Rocket dette er et annerkendt hastighedsoptimerings tool, derudover synes jeg du skal downloade et plugin ved navn Webp Converter For Media, dette plugin komprimere dine jpg & png billeder ved at omdanne dem til webp super smart. Du vil opleve at kunne spare 75% på mange af dine billeder.

2: Du bør opdatere dine kategorisider med mere tekst som er relevant for forbrugerne & som samtidig vil give dig mere synlighed i søgemaskinerne.

3: Jeg vil anbefale dig at fokusere på kategorisiderne, istedet for at fokusere på hvert enkelt produkt.

4: Tilføj meta-beskrivelser & seo-titler til samtlige kategorisider & produkter, start med kategorisiderne da det er dit nye fokusområde.

5: Lav en omfattende søgeordsanalyse & opret nye kategorier som er fokuseret mod disse niche søgeord.

6: Den store oprydning & præcisering af kategorier, hvis man kigger nærmer på dine kategorier er der helt åbenlyse fejl som koster dig synlighed i Google
Når man klikker på kategorien "balloner" er alt fint, men derfra går det desværre lidt galt. Balloner er det mest søgte "balon søgeord" derefter kommer følgende:
1: helium til balloner
2: helium balloner
3: balloner med navn
4: kæmpe balloner
5: balloner med tryk
6: balloner til fest
Der findes flere end 800 "balloner" longtail søgeord, mange af dem med et rigtig fine antal månedlige søgninger. Derfor vil jeg anbefale dig simpelthen at gå direkte efter disse mange longtail kategori & produkt søgninger, ved at oprette en kategori/produkt til hvert søgeord. Dette vil sikre dig oceaner af besøgende særligt når det hele er oppe at køre & du har fået lavet intern linkbuilding & sidder som ballon-ekspert & rammer samtlige søgeord.'

eksempel: balloner > tal balloner > tal balloner sølv > overblik over alle tal balloner i sølv (lige pt. hedder dine tal balloner blot "tal" så denne kategori vil desværre aldrig rangere i Google)

Der er meget mere som du med fordel kan gøre for at opnå øget trafik, men tænkte at du her har det vigtigste lige nu & en masse at gå igang med ;) 

Synes festbyen.dk er en super spændende case, særligt fordi konkurrencen er utrolig lav på rigtig mange af dine søgeord. Oftest har du blot en konkurrent som har styr på sine kategorier & produkter (coolstuff.dk) de er klart din største konkurrent & ofte din eneste.

Jeg vil helt ufattelig gerne hjælpe dig, da alle forudsætninger for en succes case er tilstede :)

Fra Århus
Tilmeldt 17. May 20
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 06:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Poulsgaard,

Ligeledes lidt til compack.dk

1: hastigheden her er ligesom et problem som hos festbyen.dk, jeg vil derfor anbefale samme løsning som den til festbyen.dk

2: Oprettelse af sider som er fokuseret mod hvert fokussøgeord, langt de fleste "lagerhotel" søgninger er lagerhotel + by tænker derfor følgende bør være jeres fokussøgeord: lagerhotel (denne er svær at rangere i top 5) - lagerhotel priser - pick and pack lagerhotel - lagerhotel webshop - billigste lagerhotel - hvad er et lagerhotel - lagerhotel erhverv ect. lokale søgninger som kunne være relevante: lagerhotel Herning - lagerhotel midtjylland ect. 
Der findes en masse af disse søgeord hvor i har mulighed for at rangere i top 3.

3: oprettelse af Google my business, krak, guloggratis ect. så i nemmere vil rangere på lokale søgninger så som lagerhotel ikast/brande/herning.

4: linkbuilding, både internt & eksternt, lige pt. har i 5 registeret links hvor nogle af jeres konkurrenter har 30-80 så der venter lidt arbejde her.

5: optimering af url'er, lige pt. ser en af jeres url'er sådan ud: compack.dk/hvaderetlagerhotel.html istedet for: compack.dk/hvad-er-et-lagerhotel/

Igen en spændende case & fedt produkt, i vil få meget nemt ved at rangere højt på lagerhotel + byer/region samt nogle lidt længere longtail søgninger.

Skriv endelig hvis i får brug for hjælp så står jeg klar ;) 

Venlig Hilsen

Nicolai Clausen

Fra Århus
Tilmeldt 17. May 20
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 06:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ib, med den rigtige SEO strategi & fokuseret arbejde er alt muligt ;)

Fra Århus
Tilmeldt 17. May 20
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ichallenge,

Tusinde tak for din besked, jeg har netop fremsendt dig en mail :)

Velig Hilsen

Nicolai Clausen

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har mere energi, er du også velkommen her www.raad-mal.dk

Eller på Tlf. 29 26 36 96 og mail: info@raad-mal.dk

 

What do you want to do ?
New mailCopy
What do you want to do ?
New mailCopy
Fra Århus
Tilmeldt 17. May 20
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Fedt, tusinde tak for din besked.

Super fin hjemmeside & utrolig spændende niche du er gået ind i.

1: Det absolut vigtigste for dig som nystatet webshop er at få styr på dine kategorier, her har du mulighed for at vinde over dine konkurrenter også dem fra løvens hule, for de har tilsyneladende ej heller styr på deres kategorier :) 

eksempel: plakater > plakater til hjemmet > plakater til stuen > plakater danmark > plakater københavn

Ved at køre dette giver du dig selv et utrolig godt udgangspunkt for at rangere højt i Google samt at ramme samtlige søgeord.

2: Dine produkt titler & url'er, her vil jeg anbefale dig at kalde din produkter for: by+ plakat & evt. tilføje et varenummer hvis du forventer at få flere. Derved har du en kategoriside som hedder Aalborg plakater hvor du viser alle plakater med Allborg & så har du produkterne som hedder Aalborg plakat +varenummer. Ved at gøre dette rammer du de 4 fokussøgeord som er aalborg plakat + plakater aalborg + hvor du skriver det omvendt, disse har tilsammen 900 månedlige søgninger.

3: intern linkbuilding er din key to succes, sikre dig at alle dine sider linker mellem hinanden, f.eks. ved at lave "relateret produkter" "folk kiggede også på" ect. samt at linke mellem f.eks. kunst plakater & design plakater. Dette sikre dig at din kommende linkværdi deles mellem dine sider. opret ligeledes et sitemap.

4: Ekstern linkbuilding, du skal ud i byen & finde nogle som gerne vil linke til din side & eller købe dig til relevante links. Et link anses af Google som en slags positiv anmeldelse ad din hjemmeside & er derfor en meget vigtig disciplin. 

5: Kan se at de kære folk som har designet din hjemmeside har haft frækheden til at indsætte et do-follow link i din footer som ikke engang åbner i et nyt vindue. Jeg ville personlig være blevet tosset & bedt dem fjerne både navn & link fordi det er sindsyg dårlig stil at indsætte et do-follow link der. bed dem indsætte: Copyright byplakat.com ;) 

Der er en del ting under alle disse punkter, blandt andet tekst til samtlige kategorier & produkter, men her har du klart det vigtiste som nyopstartet webshop :) 

Skriv endelig hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp :) 

Venlig Hilsen

Nicolai Clausen

Fra Århus
Tilmeldt 17. May 20
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ib,

Tusind tak for din besked, jeg har netop fremsendt dig en mail :) 

Venlig Hilsen

Nicolai Clausen

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

LaQua.dk:
Tusind tak for din besked, jeg har netop fremsendt dig en mail :) 


Også modtaget med tak Yes

Vender tilbage Wink

What do you want to do ?
New mailCopy
Fra Rødovre
Tilmeldt 4. Feb 20
Indlæg ialt: 51
Fra  Koala Media Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai

Rigtig fed indstilling

Gaming siden Klan.dk kunne godt bruge en SEO analyse! Det er en gaming webshop der finder tilbud hos forskellige webshopsnettet og viser dem 1 sted. Fokussøgeordet er gaming, målsætningen er at få flere besøgende og konvertere dem til kunder.

Mange tak.

Designer på Klan.dk og shoppetur.dk!

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)