Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har brug af Ajax til indlæsning af indhold negativ effekt på SEO-rangering?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. May 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg googler online og læser blandede svar på dette. Nogle siger, at det måske har, og andre siger, at det ikke vil. Jeg er nysgerrig efter at vide, hvad folk synes her. På den ene side vil jeg gerne bruge Ajax til at indlæse indhold på mit websted hurtigere, men så er jeg bekymret for, at søgemaskinens indeksører ikke kan læse mit webstedsindhold. nogen tanker?
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har tekst der skal læses af Google til SEO-formål, så er det rent selvmord at lægge det som AJAX.
Men du kan godt optimere sitet med AJAX på andre områder, det skal bare ikke være noget som Google skal bruge. Du kan f.eks. async loade en billedeslider, en stream af nyheder, ratings eller andre informationer på sitet, hvis de ikke er vigtige for din SEO. Du skal bare være klar over at det ryger helt ud af din SEO-kontext.

Tilmeldt 9. May 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg googler online og læser blandede svar på dette. Nogle siger, at det måske har, og andre siger, at det ikke vil. Jeg er nysgerrig efter at vide, hvad folk syTweakboxnes her. På den ene side vil jeg gerne bruge Ajax til at indlæse indhold på mit Appvalley websted hurtigere, men så er jeg bekymret for, at søgemaskinens indeksører ikke kan læse mit webstedsindhold. nogen tanker?
 

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Søgemaskinerne læser IKKE javascripten så du kan ikke bruge Ajax til det indhold der skal indekseres.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtigt der er mange meninger om det, men dem som virkelig har testet det (MOS) skriver følgende:

"Crawlers and search engines will do their best to crawl, execute, and interpret your JavaScript, but it is not guaranteed. "

Det som Google selv skriver, er :

"Currently, it's difficult to process JavaScript and not all search engine crawlers are able to process it successfully or immediately. In the future, we hope that this problem can be fixed"

Dem, som har skiftet deres content til ajax og testet det af, har fået en lussing af dimensioner. Men du er velkommen til at prøve.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)