Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konverter honorarindtægt til virksomhed

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 6. Apr 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Håber mit spørgsmål er velkomment i dette forum:

Coronakrise: jeg kan ikke umiddelbart komme ind under regeringens hjælpepakker.

Jeg har 2019 tjent ca 100.000 som honorarmodtager og sideløbende omsat for ca 50.000 i min virksomhed. Begge indtægter er relateret til mit virke som musiker.

Så mit spørgsmål er om jeg kan lade alle indtægter gå ind i min virksomhed så min samlede omsætning ender på 150.000 og derved blive berettiget til hjælpepakken der forudsætter at man mindst har en omsætning på 10.000 pr måned ?
Fra Horsens
Tilmeldt 10. Nov 17
Indlæg ialt: 74
Fra  Startup Central Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om det er muligt at tagge her men det er klart et spørgsmål jeg vil håbe John Hanover vil svarer på, evt. google ham og find hans blog der er rigtig mange guldkorn!

Hvis ikke så giv lyd så kan jeg evt finde et svar. 

Jeg antager dog at vi taler en mellemregning mellem dig og din virksomhed er løsningen. Hvilket regnskabprogram bruger du dit selskab

Anders Fogh CEO og Founder af Startup Central www.startupcentral.dk

Tilmeldt 6. Apr 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak jeg vil prøve at Google ham.

Er ikke bekendt med omtalte melkemregning, måske du har et link der forklarer?

Mit regnskab har hidtil været rimelig overskueligt så har ikke brugt et regnskabsprogram men jeg har dog erfaring med Billy i anden sammenhæng.

Fra Horsens
Tilmeldt 10. Nov 17
Indlæg ialt: 74
Fra  Startup Central Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Fogh CEO og Founder af Startup Central www.startupcentral.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Din honorar indtægt er vel angivet af de som betaler dig - som musiker relateret og indberettet til skat. Jeg ved ikke hvad det så er for indtægter du har i virksomhed ved siden af - måske noget udlejning - DJ og tilsvarende må ikke ligge i CVR formen - men honorar er støtte til freelancere mm - og cvr er omsætningskompensation og der ligger du så under begge som jeg ser det.

Jeg kan godt forstå dit dilemma-  men det må være to forskellige ordninger - men jeg ville kontakte en af de tre hjælpe hotlines du finder i dette link ret tidlig i forløbet https://startupadvisejh.blogspot.com/2020/03/corona-nyt-sma-og-mellem-store.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Apr 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu kom John også lige pp banen så tror jeg blev lidt klogere der . Og vil så studere og rådføre mig med Billy. Tak for svar
Tilmeldt 6. Apr 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hovedparten af honoraret er opgivet til skal men der er altid en del der ikke er oplysningspligtige hvor man selv skal opgive det, det er f.eks foreninger der arrangerer halbal og lignende.

Enkelte spillejobs er gennem min virksomhed hvis arrangøren er momsregistreret hvilket foreninger jo ikke er, så derfor er det billigere for dem at betale honorar.

Min virksomhed er udlejning af lydanlæg samt salg og reparation af instrumenter.

Og ja det ser umiddelbart lidt sort for os med blandede indtægter ift hjælpepakken og musik arrangementer er formodentlig noget af det sidste der åbnes op for.

Jeg vil benytte mig at links og hotline .

Mange tak for svar
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy Lui:
Hovedparten af honoraret er opgivet til skal men der er altid en del der ikke er oplysningspligtige hvor man selv skal opgive det, det er f.eks foreninger der arrangerer halbal og lignende.

Enkelte spillejobs er gennem min virksomhed hvis arrangøren er momsregistreret hvilket foreninger jo ikke er, så derfor er det billigere for dem at betale honorar.

Min virksomhed er udlejning af lydanlæg samt salg og reparation af instrumenter.

Og ja det ser umiddelbart lidt sort for os med blandede indtægter ift hjælpepakken og musik arrangementer er formodentlig noget af det sidste der åbnes op for.

Jeg vil benytte mig at links og hotline .

Mange tak for svar

Generelt skal foreninger skam også indberette honorar.  Den med enkelte spillejobs er gennem din virksomhed til momsregistrerede håber jeg ikke betyder du fakturerer spillejob med moms. Det vil koste dem der betaler dig momsfradrag og du vil få skat af momsen og mulig bod

jeg kan kun råde til de der hotlines - men da der jo i slutface meget nemt vil være visse revisorkrav til erklæring - så skal du ikke gerne der have momsfaktureret spillejobs - men gerne udlejning (hvor du ikke selv bruger udstyret som DJ samtidigt - og til rep af instrumenter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Apr 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er blot min erfaring gennem mange år som musiker at foreninger generelt ikke indberetter vores indtægter .

De enkle spillejobs der er faktureret er udelukkende lukkede private arrangementer ( f.eks . En virksomhed der holder kursus for de ansatte) så der er det jo mere en vare de køber..?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy Lui:


De enkle spillejobs der er faktureret er udelukkende lukkede private arrangementer ( f.eks . En virksomhed der holder kursus for de ansatte) så der er det jo mere en vare de køber..?

det kan jeg ikke være enig i - hvis I optræder som kunstnere er det uden moms og ikke i I/S firmaform- og skat af momsen vil komme ved en kontrol og anden risiko vil jeg klart mene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)