Er der nogen der sælger et brugt Aps, eller ønsker at tjene 5000 på at stifte et for mig?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 20
Indlæg ialt: 4
15Ninja007 Skrevet 06-04-2020 kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1.0 stjerner givet af 2 person

Hej alle sammen.

Jeg ønsker at købe et APS.

Jeg har hørt det er muligt at købe et som har været brugt før.

Jeg har ikke pengene til at stifte det lige nu og jeg vil gerne have et så jeg kan stå stærkere over for mine kunder.

Jeg har ikke brug for kommentarer der siger det ikke er rigtigt.
Eller kommentarer om at jeg skal vente må i gerne holde for jer selv.

Jeg er interesseret i at købe et af nogen. Brugt eller nystiftet-
Jeg vil gerne give 5000 til hvem end der kan hjælpe mig med at facilitere et.

mange tak.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 11389
Ravn Skrevet 06-04-2020 kl. 13:33

15Ninja007:
Jeg har ikke pengene til at stifte det lige nu og jeg vil gerne have et så jeg kan stå stærkere over for mine kunder.

Hvordan vil du købe et ApS hvis du ikke har pegene til det ??

Tilmeldt 6. Apr 20
15Ninja007 Skrevet 06-04-2020 kl. 15:28
Gennemsnit 1.0 stjerner givet af 2 person

give 500 til en anden for at relokere prisen for et aps. Meget simpelt. 

Eller købe et "brugt"

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 11389
Ravn Skrevet 06-04-2020 kl. 17:21
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

15Ninja007:
give 500 til en anden for at relokere prisen for et aps. Meget simpelt

Jeg forstår ikke hvad det er du mener.   Hvad men den lovpligtige kapital på min 40.000 DKK ?

Fra Brørup
Tilmeldt 7. Jul 07
Indlæg ialt: 1788
Mickey Skrevet 06-04-2020 kl. 19:27
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Du er helt ude på et skråplan. 

Selvom du køber et "brugt" ApS, skal egenkapitalen naturligvis stadig være til stede. Så udover de 5.000,- du vil give, skal du også indskyde egentkaptialen.

Derudover, kan du risikere at der er skjulte hæftelser i det selskab du overtager. 

Er det fordi du ikke har til egenkapitalen, og gerne vil kunne kalde dig direktør, så kald dig direktør i en enkeltmandsvirksomhed. Du kan komme i virkelig store problemer, med det du har gang i.

De 5000,- er meget bedre brugt på at stifte dit eget ApS. 

Håber du får success med din virksomhed - men tag tingene en af gangen.

Fra Brørup
Tilmeldt 7. Jul 07
Indlæg ialt: 1788
Mickey Skrevet 06-04-2020 kl. 19:30
Tilmeldt 6. Apr 20
15Ninja007 Skrevet 07-04-2020 kl. 18:01
Gennemsnit 1.0 stjerner givet af 1 person
Jeg er ikke ude paa et skraaplan.

Jeg kan da med garanti og helt lovligt koebe et firma fra en anden for 5000 kr.
Jeg er ikke interesseret i at vaere direktoer i en enkeltmandsvirksomhed

Er der nogen der kan hjaelpe
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 40865
Cookie - John Hannover Fra  John Hannover Skrevet 07-04-2020 kl. 19:18
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 2 person

15Ninja007:
Jeg kan da med garanti og helt lovligt koebe et firma fra en anden for 5000 kr.
det kan du da men - så vil det firma jo have været i drift en del tid og formentlig jo have tabt en masse egenkapital. Afhængig af aldre på selskabet, vil det være stiftet med 80 - 50 eller 40 t - og hvis ejer så sælger for 5, ja så vil der, alt andet lig, formentlig være tabt de andre ca 50.000 kr

Hvad betyder det for dig? Ja ikke så meget ud over, at du jo skal redegøre for den manglende egenkapital og dine forventninger til genetablering af den, i generalforsamling og regnskaberne - hvilket du måske ikke er stolt over. 
Derudover kan selskabet være drevet uden alle pligter er overholdt - Lad os sig der ikke er arbejdsskadeforsikring for direktøren og ejeren og det først opdages i din tid, så er der bod på 5000 kr + det beløb der er sparet i forsikring over 3 år - Lad os sige der er glemt en skat eller moms - selskabet hæfter også efter du overtog - eller de har ikke betalt en leverandør eller lavet dyr abonnements aftale, husleje - selskabet hæfter efter du overtager. De kan også få sagsanlæg for noget der skete inden din tid - det er så stadigt selskabet = dit - som hæfter.

Banken kan også let finde på at opsige aftalen ved ejerskifte, da de skal lave ny hvidvaskkontrol, og du kan dels have besvær med ny bank OG komme til at betale en pris for at fortsætte i nuværende eller ny.
Ofte vil banken kræve du laver en selvskyldner kaution ved overtagelsen.

Evt evt underskud og besparelse på skat ved det, vil som udgangspunkt forsvinde - da du næppe forsætter driften med samme kunder og leverandører mm uforandret.

Du KAN købe selskaber til 5000 kr - men der er så givet ikke fuld kapital tilbage i det, og om DU kan overskue hvilke skeletter der kan være i skabet, er jeg ikke overbevist om. Du kan givet finde selskaber, som ejer næsten er villig til at betale for at slippe af med - så alt har en pris

OVERSKIFTEN OM 5000 FOR AT STIFTE NYT er gal - for ja - du kan få stiftet for 5.000 men du skal have en revisor/advokat/bank til at bekræfte at der derudover ER 40.000 kr værdi - ved alm stiftelse - 40.000 gode danske kroner på en konto der tilhører selskabet

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
Administration & Finansiering er venligst sponseret af:
Vi bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på Amino
Læs mere