Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konsulent arbejde - fradrag for annoncerings penge?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens. 

Jeg har startet et konsulent firma og skal til, at lave facebook annoncer mm. for kunder. 

Jeg tager x kr for dette om måneden + moms og det fakturerer jeg selvfølgeling kunden.

Kunden står selv for spend (det er deres kort der er tilknyttet annoncekontoen)

Men hvis kunden nu eksempelvis vil have, at jeg både skal fakturer mine timer + spend, altså jeg ligger ud for spend, hvordan fungere det så i praksis?

eksempel:

Jeg tager 2000,- om måneden for at styre mediet + moms

Kunden vil bruge 2.000 på facebook annoncer

= jeg fakturer 2.000+moms (min del) + 2.000 for facebook.

Men nu har jeg jo "omsat" for 2.000 mere fordi jeg fakturer ham spended, og dette spend (denne omsætning) skal jeg nu betale moms/skat af, eller hvordan gør jeg det mest korrekt? Fordi jeg gider ikke tabe penge for, at ligge spend ud for kunden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Enten skal facebook fakturere din kunde - eller din kundes navn skal være det som fremgår af den regning du lægger ud for. Så kan det være udlæg der ikke påvirker din skat - men du kan også få regningen fra facebook og betale den selv - så går de 2000 kr jo lige op - og du fakturerer så med moms for begge dele

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 04:44
Hvor mange stjerner giver du? :

For din egen sikkerhed - tilknyt kundens kort i stedet, så er du bedre stillet ved konkurs og lignende. Det kan godt være du annoncerer for små beløb og små kunder nu, men det kan hurtigt udvikle sig til 10-15k om dagen, og så er det pludselig mange penge at ligge ud.

Tilmeldt 3. Aug 08
Indlæg ialt: 50
Fra  Kasper Gregersen Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John skriver..

Fortæl din kunde, at du godt kan lægge ud for spend, men at der i såfald vil komme moms oven beløbet. I mange tilfælde vil de ikke være interesseret i denne løsning.

Og så ender du alligevel med den bedste løsning (for alle parter), hvor det er kundens eget kort der er tilknyttet annoncekontoen. 

Kasper Gregersen har arbejdet med SEO, Google Ads og Facebook Annoncering siden 2012. https://kaspergregersen.dk.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)