Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandør ikke momsregistreret

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa! 

Hvis jeg nu køber nogle varer fra en producent i Tyskland, som ikke er momsregistreret og dermed ikke kan trække momsen fra. Er det så bare surt for mig, eller kan jeg trække noget fra et sted? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

cso1:
Tyskland, som ikke er momsregistreret og dermed ikke kan trække momsen fra

Der er da vist noget du helt har misforstået, er leverandøren ikke moms reg, er der jo heller ikke pålagt moms på varen - så ergo er der heller ikke noget moms at trække fra.

Tilmeldt 10. Nov 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, jeg snakkede med dem, og de sagde at priserne var "incl tax" da jeg så sagde at jeg var momsregistreret, sagde de at det var de ikke, så de kunne ikke trække den fra.

Er helt ny i gamet, så jeg gik bare ud fra hvad de sagde :-) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

cso1:

Okay, jeg snakkede med dem, og de sagde at priserne var "incl tax" da jeg så sagde at jeg var momsregistreret, sagde de at det var de ikke, så de kunne ikke trække den fra.

Er helt ny i gamet, så jeg gik bare ud fra hvad de sagde :-) 

"Tax" som i skat eller afgifter?

Og som ravn skriver; Er de ikke momsregistrerede, opkræve de jo heller ikke moms. I øvrigt opkræves der ikke moms for CVR-salg, når det er over EU-grænser.

https://ivaekst.dk/vaekst/3/0/1/1/handel-med-eulande

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Moms hedder VAT, så at prisen er inkl tax, det lyder lidt komisk? Med mindre det er prisen inkl en eller anden afgift?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

cso1:
Er helt ny i gamet, så jeg gik bare ud fra hvad de sagde :-) 

Et godt råd er at du sætte dig lidt bedre ind i reglerne, før du begynder er lege importør ;-)

Pris du finder den nuværende indkøbspris rimelig, så kan du jo bare købe varen, men husk at  skal du pålægge 25 % dansk moms på varen når den sælges i DK. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne:
I øvrigt opkræves der ikke moms for CVR-salg, når det er over EU-grænser.

Det er ikke helt korrekt, for det kræver man er moms reg. Man kan godt have et CVR nr. uden at være moms reg.

Tilmeldt 10. Nov 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

cso1:
Er helt ny i gamet, så jeg gik bare ud fra hvad de sagde :-) 

Et godt råd er at du sætte dig lidt bedre ind i reglerne, før du begynder er lege importør ;-)

Pris du finder den nuværende indkøbspris rimelig, så kan du jo bare købe varen, men husk at  skal du pålægge 25 % dansk moms på varen når den sælges i DK. 

Det var da godt nok et lidt flabet svar. Jeg er ikke i gang med at "lege importør" , jeg søger priser rundt omkring, for at se om det overhovedet kan betale sig at starte op.

Jeg håbede da egentlig det var ok at stille spørgsmål, uden at skulle snakkes ned til 🙂 man tak for rådet. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Arne:
I øvrigt opkræves der ikke moms for CVR-salg, når det er over EU-grænser.

Det er ikke helt korrekt, for det kræver man er moms reg. Man kan godt have et CVR nr. uden at være moms reg.

Tak for præciseringen - det er helt korrekt og røg desværre ikke med i farten :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Arne:
det er helt korrekt og røg desværre ikke med i farten :)

Det kan jo ske for selv den bedste ;-)

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)