Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er dette en fair pris for en eksisterende personlig virksomhed med personlig hæftelse, der skal laves om til et selskab med begrænset hæftelse?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 6. Mar 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :
er dette rimelige priser for oprettelse af firma?
Er der tale om skattemæssigt erhvervsmæssig virksomhed



Kræver et bindende svar til SKAT og sikret en dialog med SKAT.

Pris for dette er medgået tid dog max. 9.000 kr. + moms

Får vi ja til dette kan der skattemæssigt gennemføres en skattefri virksomhedsomdannelse til et selskab



Selvangivelse for 2020

Stiftelse af selskabet,

i. Vurderingsberetning

ii. Selskabsretlige stiftelsesdokumenter

direktørkontrakt

evt. ansættelseskontrakt

iii. skattemæssige registreringer mv.

Pris for dette incl. advokat 25.000 kr. + moms

Herefter stiftelse af et Holdingselskab



Selskabsretlige stiftelsesdokumenter

direktørkontrakt

evt. ansættelseskontrakt

ii. skattemæssige registreringer mv.

Pris for dette incl. advokat 20.000 kr. + moms





det skal noteres at jeg ikke er myndig, og der er uklare regler om den type forretning jeg har.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke forståeligt - du er under 18 og kan så kun have haft personlig virk med dispensation  - og du kan ikke omdanne til selskab som under 18 med en sådan dispensation

 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med John......

Og så synes jeg at priserne er røveri ved højlys dag. Det kan høres langt billigere (måske lige bortset fra det bindende svar).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

lllvvv:



det skal noteres at jeg ikke er myndig, og der er uklare regler om den type forretning jeg har.

Altså uklar som i, at du slet ikke må drive virksomhed uden dispensation?

I øvrigt virker dine priser super realistiske ud fra din præsentation her. Jeg ville aldrig give 20.000 + moms for noget, hvor virksomhedsindehaveren ingengang formår at formidle sit produkt på en forståelig måde.

Tilmeldt 6. Mar 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :
selkabet vil blive oprettet i min værges navn og blive overdraget.
Tilmeldt 6. Mar 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :
uklar på den måde at der ikke er særligt mange eksempler på at det er blevet kørt i en virksomhed i Danmark før.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

lllvvv:
uklar på den måde at der ikke er særligt mange eksempler på at det er blevet kørt i en virksomhed i Danmark før.

Altså at din værge opretter en virksomhed og har dig som ansat (det er hvad det er, uanset hvordan du stiller det op)? Det er altså ikke uklart, nej.

Tilmeldt 6. Mar 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :
det er ikke opsætningen af virksomheden der er uklar. Det er ret normalt at forældre opretter selskaber for deres børm. det jeg mene med uklar er at vi skal have et bindende svar fra skat da de ikke har lavet særligt klare regler om typen af virksomhed.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

lllvvv:
det er ikke opsætningen af virksomheden der er uklar. Det er ret normalt at forældre opretter selskaber for deres børm. det jeg mene med uklar er at vi skal have et bindende svar fra skat da de ikke har lavet særligt klare regler om typen af virksomhed.

Som du ovenfor nok kan fornemme, er det ikke fordi, at du formidler dit spørgsmål særligt klart. Du bør i hvert fald have større fokus på din retsskrivning og tegnsætning, når du har med kunder at gøre.

Virksomhedstypen vælger din værge selv. Det kan være en enkeltmandsvirksomhed med dig som ansat, ligesom det kan være et kapitalselskab. Du kan ikke være i ledelsen af et kapitalselskab, da du ikke er myndig. Reglerne finder du i selskabsloven, fsva. kapitalselskaber. Enkeltmandsvirksomheder kan ikke ledes af flere personer, da virksomheden er koblet op på den fysiske person, hvorefter et samarbejde i stedet vil være et interessentskab (I/S), som du naturligvis heller ikke kan begive dig ud i da du ikke er myndig.

Tilmeldt 6. Mar 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
det er ikke det det handler om. jeg vil bare vide om det er en fair pris.
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)