Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

16 år og egen virksomhed, hvordan?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Apr 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender i til reglerne? Min søn har ambitioner om egen virksomhed, enkeltmands(pmv) Da han ikke er 18, er han oplyst om ,at vi som forældre skal indestå for ethvert krav, der måtte opstå. Det er vi selvfølgelig ikke interesseret i. Han har nu fundet frem til, det ikke gør sig gældende, så længe indkomsten er under 50.000 pr. 12 mdr. Er der nogen herinde der er skarpe på disse regler?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Matmik:

Kender i til reglerne? Min søn har ambitioner om egen virksomhed, enkeltmands(pmv) Da han ikke er 18, er han oplyst om ,at vi som forældre skal indestå for ethvert krav, der måtte opstå. Det er vi selvfølgelig ikke interesseret i. Han har nu fundet frem til, det ikke gør sig gældende, så længe indkomsten er under 50.000 pr. 12 mdr. Er der nogen herinde der er skarpe på disse regler?

det er galt forstået. De 50 t drejer sig alene om grænse for momsregistrering. En person under 18 må under ingen omstændigheder drive nogen form for virksomhed uden enten dispensaton fra statsamtet - eller ved at eje et selskab som en over 18 dog skal være direktør for. Han må/kan ikke indgå forpligtende aftaler og må ikke på nogen måde kunne gældsætte sig heller (indkøb - returvarer - klager osv)

mere her - både om reglen og om løsninger - som dog involverer nogen over 18 http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/under18.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Apr 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dine altid brugbare svar.

For hans vedkommende vil det udelukkende være dropshipping, altså ingen lagerbeholdning, heller ingen shipping fra DK.

Hvis vi som forældre Skriver under, hæfter vi så med vores formue, såsom fx. hus, hvis det skulle gå galt?

Ikke at jeg kan se hvad der skulle gå galt, men han vil handle med USA.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Matmik:

Hej John

Tak for dine altid brugbare svar.

For hans vedkommende vil det udelukkende være dropshipping, altså ingen lagerbeholdning, heller ingen shipping fra DK.

Hvis vi som forældre Skriver under, hæfter vi så med vores formue, såsom fx. hus, hvis det skulle gå galt?

Ikke at jeg kan se hvad der skulle gå galt, men han vil handle med USA.

ja - det gør man hvis ikke det er et selskab hvor man kan begrænse hæftelse, men det er jo mere komplekst. OM I overhovedet får dispensation hvis I skriver det er handel med USA (og i skal jo skrive ting korrekt) tvivler jeg på, for der KAN jo være en del risiko for sager men JA - I hæfter med alt I overhovedet ejer. Eneste vej uden om er, at I stifter ApS - overdrager til sønnen, og en af jer over 18 er direktør. Her hæfter i med direktør ansvar med ikke for tab så længe i ikke gøre grove fejl. Det kræver 40.000 kr kapital og en del driftsomkostninger

Dropshipping giver jeg ingen hæftelsesbeskyttelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)