Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg sælge en kunde fra min ene virksomhed til min anden virksomhed?

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Cef:
og John, lad nu være med at foreslå de bindende svar. Folk kan ikke selv skrive dem, så det kan bruges til noget som helst. Det koster mindst 10-20.000 at få en revisor/skatterådgiver til at formulere det korrekt, så det reelt tager højde for de forskellige situationer der kan tænkes at opstå. 

Ah jeg har da lige fået svar på at overtage et ApS fra meget nær familie - og godkendt pris for det og fået ok til at flytte en privat aktivitet ind også og godkendt salgsprisen  ret let men JA det er korrekt at man skal kunne spørge så det er heldækkende og man kan få et ret rent ja eller nej - og STØRSTE bagdel kan jo så også være, at man SKAL følge det, hvor man ved ikke at spørge - selv kan beslutte at tage en kalkuleret risiko :) og JA risiko for at blive opdaget i det meste i forhold til skat er lille - men det ændrer jo ikke på selve spørgsmålet -om man kan være sikker ud fra det lidt for lidt der er oplyst

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
STØRSTE bagdel kan jo så også være, at man SKAL følge det

Det SKAL man jo ikke. Det er kun SKAT som er bundet af svaret. Er man ikke enig i det svar kan man gøre som man vil.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Cef:

Snup en fyraftensbajer og drop personangrebene. 

Når vi har med skat at gøre er der tale om særdeles firkantede regler, som ganske rigtigt bedst kan beskrives som DJØF agtige Og jo, skat går i meget små sko til tider. 
Det er helt fint at tænke som en virksomhedsejer og tænke vækst. Sandsynligheden for at skat overhovedet kigger På det her er forsvindende lille, men lad være med at tro skat giver 5 flade 25 ører for dine argumenter hvis de laver en sag på sådan  noget som det her. De kan komme med de vildeste argumenter til tider.

og John, lad nu være med at foreslå de bindende svar. Folk kan ikke selv skrive dem, så det kan bruges til noget som helst. Det koster mindst 10-20.000 at få en revisor/skatterådgiver til at formulere det korrekt, så det reelt tager højde for de forskellige situationer der kan tænkes at opstå. 

Trådstarter Skal blot være klar på, at hvis der er fradraget omkostninger i den personlige virksomhed til udvikling af koncept, opstart eller andet bør der laves en vurdering af dette, som evt. kan medføre en mer pris. Er der IKKE dette, men kun kørt de 4 abonnementer, så få dem solgt over i en fart, inden det for alvor kan siges at have været en del den aktive virksomhed!

Tak.

Bare tak!

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)