Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privatkonto brugt til ‘erhvervsrelateret aktivitet’ 🥴

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. Med fare for at blive sablet ned håber jeg at jeg kan få hjælp til min situation, der er lidt småpinlig. Jeg har lidt med hovedet under armen i et års tid været i et firma opstartsforløb hvor jeg har købt brugte ting med henblik på videresalg. Jeg har ikke villet lade mig registrere som virksomhed da jeg hele tiden har villet se tingene an. Derfor har jeg heller ikke haft en erhvervskonto så jeg har brugt min konto til indkomne salgsbeløb - primært via mobilepay. Er nu blevet kontaktet af banken som har registreret en særlig stor aktivitet via mobilepay som de nu Beder mig redegøre/dokumentere for. Tænker dette handler om stramninger i forbindelse med hvidvaskloven - at de skal kunne redegøre for ‘særlige aktiviteter’. Men er pt vildt bange for hvad det kan have af konsekvenser?? :-/ Har dags dato oprettet en enkeltmandsvirksomhed og også fortalt banken at jeg ønsker en erhvervskonto tilknyttet så så langt så godt. Håber nogle kan guide mig igennem min opstarts fadæse 🙈🙏 Kærlig hilsen fra mig der pt ryster i bukserne og skammer mig over min uforsigtighed/manglende action 😔
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe du ikke har snydt er der vel ikke nogen ko på isen. Det er klart du har skullet lave regnskab og indberette dit overskud til skat  - for 2019 og fremover jo så også for 2020. Det er ikke af skat forbudt at handle som privat - bare man - når man optræder som virksomhed, følger forbrugerregler -kunne være registrering i koster-register - og så pligt til momsregistrering når man ved man vil nå oms på 50.000 kr på nogen 12 mdr periode = generelt når man rammer 4000 kr om måneden i salg/omsætning

Du må jo forhåbentlig have noget regnskab - og udtog for MP og konti der viser alle dine handler. OM du så kan få besvær med erhvervsMP og erhvervskonto i banken, her hvor de jo kan føle sig snigløbet ved at du har kørt erhverv over en konto der er givet som personlig i begge fald - må du tage med dem. Du har ret i, det er hvidvasklov de ryster for

Om enkeltmands, skat, moms, regnskab, stiftelse - regler og en masse gode letlæste råd - kan du se e-bog eller paperback Personlig virksomhed der vil kunne hjælpe dig meget, for små penge https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.htmlhttps://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

Har du ikke snydt - så er værste fald at du får ballade med MP og bank

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du behøver hverken være flov eller ryste i bukserne. Det er set værre, og når blot du selv tager initaitivet overfor Skat, så skal alt nok blive godt. Som John siger, hvis du ikke har snydt (andet end at banken tror, at du bruger kontoen som erhverv), får du nok ikke 14 dage ferie i Hørserøds dejlige natur. Jeg vil godt kunne hjælpe dig, se pb.

Tilmeldt 18. Feb 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for dit hurtige svar John. Det var en stor hjælp :-) De bedste hilsner Helle
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)