Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken virksomhedsform egner sig bedst til oprettelse af skofirma?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Sep 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg håber, der er et par venlige sjæle, der kan give et par gode råd for/imod, hvilken selskabsform, der er mest fordelsagtig at arbejde videre med ift. nedenstående.

I korte træk... Jeg arbejder i øjeblikket på at udvikle samt fremstille brugertilpassede sko til kvinder i aldersgruppen 35+ (princippet er lidt som man kender det fra Adidas 4D, hvor sålen er 3D printet). Jeg har kontakt samt afholdt møder med en belgisk skodesigner, der kan hjælpe med design/rådgivning til at realisere projektet. 

Designeren vurderer, jf. hans tilbud, at det koster ca. 10.000 EUR at udvikle - når proof of concept er på plads, vil der herefter følge udgifter til markedsføring samt produktionssetup, men dette er først aktuelt at arbejde videre med, hvis proof of concept accepteres af markedet.

Spørgsmålet er så, er det mest fordelagtigt at stifte et ApS, hvor jeg indskyder 75.000,- eller kan jeg nøjes med et enkeltmandselskab (kan man evt. trække udviklingsomkostninger fra...)?

Håber på et svar eller to :)

God weekend,

Anders

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er en rimelig sandsynlighed for at der skal eksterne investorer og/eller partnere ind, så vil mit bud være ApS fra starten - og evt. også med et holdingselskab.

Er du usikker på om projektet kommer videre end "proof of concept", så er det muligt at du bør undgå et ApS til at starte med. Her skal der nok kigges lidt på dine mulighed for at kunne "udnytte" et underskud hvis projektet må lukkes ned efter "proof of concept".

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)