Opgave udført for andet firma - må vi bruge deres logo

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 19
Indlæg ialt: 5
Justin Rahman Skrevet 13-02-2020 kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære læsere, 

Jeg håber, at der er nogen derude som har nærmere viden omkring nedenstående. 

Vi har udført en opgave for et firma, må vi gerne skrive på vores hjemmeside, at vi har udført en opgave for dem og indsætte deres logo på vores hjemmeside? 

Derudover har vi også udført en række opgaver for Københavns kommune, må vi godt skrive på vores hjemmeside, at vi har udført en opgave for dem og indsætte deres logo på vores hjemmeside? 

Jeg ser frem til at høre fra jer. 

Tak på forhånd for jeres besvarelser. 

Med venlig hilsen, 

Justin 

Tilmeldt 4. Mar 19
Indlæg ialt: 145
SEKR Skrevet 13-02-2020 kl. 15:20

Only with written approval.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4752
John Nielsen Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet 13-02-2020 kl. 15:32

Brug af andre virksomheders logoer i din markedsføring kræver deres forudgående accept.

Husk, at mange kunder forventer automatisk og fuld diskretion og tavshedspligt omkring købte ydelser.

Det betyder, at du som udgangspunkt ikke må bruge dem som reference - eller bruge deres logo - uden udtrykkelig forudgående accept fra dem.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 40137
Cookie - John Hannover Fra  John Hannover Skrevet 13-02-2020 kl. 17:46

Nej aldrig bruge andres logo - Du må skrive du har arbejdet for xxx uden deres logotypeskrift og logo men langt fra alle er begejstret for det. Kender sag hvor stort supermarked skiftede marketings leverandør for denne "pralede med det" og supermarkedet ønsket ikke at andre skulle vide hvilket af deres funktioner de selv udførte og hvilke de outsourcede. Jeg ville derfor altid spørge om det er OK du bruger dem som reference-  og hvis du skal bruge logo - få det skriftligt som OK  aldrig mundtligt

vh John Hannover

Fra Varde
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 60
Albert van Harten Fra  Computernørden Skrevet 13-02-2020 kl. 20:26

Cookie - John Hannover:

Nej aldrig bruge andres logo

... uden at få deres tilladelse, mangler John at skrive her. 

Det er altid bedre at bede om tilladelse end om tilgivelse..

Cookie - John Hannover:

- Du må skrive du har arbejdet for xxx uden deres logotypeskrift

Hvad det end er ...

Cookie - John Hannover:

og logo men langt fra alle er begejstret for det.

Derfor: bed om tilladelse, og hvis du får det, så kan du bruge det. Hvis du har udført dit arbejde ordentligt, så er det reklame for begge parter: vind/vind (Vane 4 i 7 Gode Vaner)

Cookie - John Hannover:

Kender sag hvor stort supermarked skiftede marketings leverandør for denne "pralede med det" og supermarkedet ønsket ikke at andre skulle vide hvilket af deres funktioner de selv udførte og hvilke de outsourcede. Jeg ville derfor altid spørge om det er OK du bruger dem som reference-  og hvis du skal bruge logo - få det skriftligt som OK  aldrig mundtligt

Det er en bedre formulering end "aldrig"

Cookie - John Hannover:

vh John Hannover

--

Det eneste der skal til for, at det onde kan sejre, er at gode mennesker intet gør

Tilmeldt 9. Jan 20
Indlæg ialt: 11
Webstate Skrevet 14-02-2020 kl. 13:35

Som de andre så fint skriver, må du aldrig bruge et andet firmas logo uden accept – spørg dem derfor ad inden :)

Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 25
Kermit The Frog Skrevet 18-02-2020 kl. 12:01

SOm alle de andre skriver, gør det aldrig uden deres accept og måske ville jeg blot skrive det i tekst istedet - SÅFREMT de gerne vil fremstå som referencer.

Det er langt fra alle der vil det.

Indehaver af https://Ginbutikken.dk hvor jeg sælger kvalitets gin som du ikke lige finder nede i brugsen eller i bilka

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
Marketing & Salg (Ikke Internet) er venligst sponseret af:
Vi bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på Amino
Læs mere