Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem har lukket min virksomhed?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jul 15
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nok et underligt spørgsmål! :-)
Og var det ikke fredag aften, ville jeg ringe til Skat eller Erhvervsstyrelsen.

Jeg har en PMV og altså CVR-nummer, men jeg har ikke brugt det i 2019 og har desuden sat min forskudsopgørelse til 0.
Det har med andre ord ligget stille med CVR-nummeret. Dels bruger jeg det meget lidt, da jeg foretrækker honorar med CPR og altså ikke CVR, dels har det hele faktisk ligget ret stille, dog kun forventet midlertidigt.

Men jeg vidste ikke, at min virksomhed nu er ophørt, hvilket bl.a. fremgår af Virk.dk. 

Jeg troede, jeg godt kunne have et CVR på pause, men det kan man åbenbart ikke?
Er det Skat, der har lukket mig ned? Altså via fx min forskudsopgørelse?
Det undrer mig bare, at jeg ikke er blevet orienteret, det er helt tilfældigt, at jeg lige har fundet ud af det. 

??:-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lukkes efter 3 år - som den ene mulighed - og ellers kan SKAT godt have vurderet du slet ikke har en erhvervsmæssig aktivitet som berettiger til at have CVR  - men du vil givet have fået besked inden/ved en lukning - formentlig jo til din virksomheds digitale postkasse

Du kan jo let åbne personlig virksomhed og får samme CVR men igen  du skal jo have intention om erhvervsmæssig aktivitet - og umiddelbart kan det være klogt du tager honorar som CPR hvis der er tvivl om det faktisk er selvstændig virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jul 15
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar!
Hvor kan jeg finde min virksomheds digitale postkasse?
... :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

det tror jeg ikke du kan længere - når dit CVR er lukket - hvis det er det - Den har du haft i virk.dk og eboks erhverv og burde have sat op til at sende besked per mail til din almindelige email

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan jo slå det op i cvr.dk på dets CVR nummer og under registreringer se alt der er sket - eller skriv CVR her, så skal jeg checke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jul 15
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igen for svar! Det ser ud til, at du har ret i det hele. Via e-boks har jeg før haft adgang til at vælge log-in ift. virksomhed(en). Det er lidt anderledes nu, jeg kan i det mindste ikke vælge nogen virksomhed. Det har jeg jo derfor nok kunnet før, hvis jeg havde valgt den vej ind.
Desuden er ophørsdatoen præcis tre år fra start minus to dage, så den treårsregel, du nævner, er så trådt i kraft, ser det ud til.

Jeg mener nu aldrig at være stødt på eller have modtaget nogen opfordring om at konfigurere noget med virksomhedspost fra e-boks. Så det undrer mig stadig. Det vil jeg være obs på, næste gang jeg åbner nummeret. 
'Gåden' er vist løst, tak for det!
:-)

Tilmeldt 12. Jul 15
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

- og mht. Virk, så kan jeg jo ikke logge videre ind via CVR-nummeret, da det er ophørt. Kun de elementære stamdata er at se og jo altså herunder ophørsdatoen i november.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

ja du kan kun se datoer for alle registreringer ved at folde registreringsoplysninger ud

Det med e-boks er nok noget man selv skal være lidt opmærksom på, det er med ved registreringen men man kan godt overse det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)