Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import Taiwan

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Fra  michaelwarming.dk Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er netop kommet hjem fra Taiwan, og har ideerne til import til Dk.

Men hvad gør jeg først, har cvr. nr. men har ikke importeret før ( Bortset fra Sverige :-) )    Der skal registreres hos Skat først Som Importør ?? 

Told m.m. Tager meget gerne imod div. råd. Og mange tak

Hilsner

Michael 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du skal importregistrere dit CVR - told kommer ved grænsen - det kan være svært at hitte rundt i toldtariffen - tag speditørhjælp - moms angives som importmoms hvis du er momsreg og det er til momspligtigt brug - og koster så ikke noget

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Fra  michaelwarming.dk Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak tak. Så må jeg ind og registrere mig. Speditør hjælp der kan fortælle præcis hvor meget told der skal betales? Ja de kan vel hjælpe med andre ting også på det område  

Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vær også opmærksom på at der ud over told og moms er mange andre regler for importerede af varer.

Nogle varer kræver registrering, afregning af punktafgift, der kan være særlige krav til varedeklaration etc., og de må ikke indeholde ulovlige kemikalier.

Er der tale om maskiner, elektronik eller lign. er der krav til CE mærkning, RoHS m.m.

Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Fra  michaelwarming.dk Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok tak. Det er i ‘ træ verden ‘ i første omgang. Forskelligt fra deres træ færdigheder, træskilte , træbord skånere m.m. 
Har også planer i Bambus afd. ikke levende planter med rod, men afskåret stænger.  Hvis det er levende ting, går jeg ud fra det også kan gi’ udfordringer !? 😳😊

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Pas på med trævare, da det kan formodentlig give problemer med import til EU.  Prøv at kontakte landbrugsstyrelsen, vil vil kunne svare på hvad reglerne er.

Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er forbud mod import af ulovligt træ, og der følger nogle pligter med ved import af træprodukter.

Du kan læse om EU's tømmerforordning her: http://eutr.dk/ 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)