Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SE nr ikke synligt i CVR.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 16
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

En udenlandsk kunde har oplyst et dansk moms nr (SE nr), men det er ikke synligt i CVR.dk registret?

Skal det ikke være det?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved skal der verificeres på EU`s hjemmeside.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans moms nummer er hans CVR med DK foran og skal checkes af dig i vies - men jeg er måske ikke helt med - en udenlandsk kunde - hvorfor giver han dig sit danske momsnummer?
Enten leverer du jo UD af DK til et EU med reverse charge - eller du leverer i DK til hans danske lager f.eks og her jo med dansk moms - ganske uanset han giver dig sit danske momsnummer. Jeg kan derfor ikke lige overskue hvad du skal bruge det til, men andre mere smarte kan måske

lev ud af DK til udenlandsk i EU - du skal checke dennes udenlandske momsregistrering

Lev i DK uanset hvad, du skal levere med dansk moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Ringsted
Tilmeldt 3. Feb 15
Indlæg ialt: 73
Fra  Josellis ApS Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg prøvede noget lignende på et tidspunkt og ringede til erhvervstyrelsen.
De oplyste mig om at SE numre ikke er med i CVR databasen da de er fra før man havde CVR numre og at man aldrig har fået dem ind i CVR registreret på cvr.dk.

Derfor kan de sagtens være registreret og have alt i orden.
Når det omhandler tvivl om SE numres rigtighed er man nok nødt til at ringe til erhvervstyrelsen.
Det var ihvertfald den forklaring jeg fik.

Mvh Daniel

Billige solbriller på billigsolbrille.dk

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel:
De oplyste mig om at SE numre ikke er med i CVR databasen

Det er korrekt.

Men SE-nummer har adresse ved SKAT

Og på CVR.DK, står der et stykke nede:

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel:
De oplyste mig om at SE numre ikke er med i CVR databasen da de er fra før man havde CVR numre og at man aldrig har fået dem ind i

Det er vist ikke helt korrekt, for udenlandske firmaer som får dansk moms nr. få mig bekendt et SE nr.  med adresse hos SKAT. (tidligere var det i Tønder)

De vil kunne tjekkes hos SKAT

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvad skal du med det danske momsnummer?

Hvis du leverer i DK har du ikke pligt til at checke noget - så er det blot med dansk moms ALTID

Hvis du leverer i EU - SÅ skal du checke deres moms nummer i det land du leverer til og har de momsreg i det land, så skal du levere med reverse charge. 

Jeg kan ikke forstå hvad du skal med deres danske momsnummer faktisk. Det afgørende er hvor du leverer varen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Men hvad skal du med det danske momsnummer?

Grunden til jeg satte mine klip ind er: Leverandøren (som er klippet ind) har også adresse i andet EU-land med VAT nummer der. Har fast lejet bolig i DK og SE-nummer. Men sender momsfrie fakturaer på fysisk udført arbejde udført i DK.

Det som trådstartet nok er nervøs for er, hvis firmaet har VAT nummer i andet EU land og SE nummer i DK. Hvordan skal dette så håndteres.

Der er mange løse ender i denne type tråde, synes jeg. SKAT siger eet, BDO siger noget andet og, ikke for at nedgøre nogen, men Amino's gode  medlemmer, siger noget andet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Cookie - John Hannover:
Men hvad skal du med det danske momsnummer?

Grunden til jeg satte mine klip ind er: Leverandøren (som er klippet ind) har også adresse i andet EU-land med VAT nummer der. Har fast lejet bolig i DK og SE-nummer. Men sender momsfrie fakturaer på fysisk udført arbejde udført i DK.

Det som trådstartet nok er nervøs for er, hvis firmaet har VAT nummer i andet EU land og SE nummer i DK. Hvordan skal dette så håndteres.

Der er mange løse ender i denne type tråde, synes jeg. SKAT siger eet, BDO siger noget andet og, ikke for at nedgøre nogen, men Amino's gode  medlemmer, siger noget andet.

Hvis der udføres fysisk arbejde i Danmark og der er dansk SE overhovedet, så skal der leveres med dansk moms - Ofte vil der ellers . Uden dansk momsregistrering, hvor selve arbejdet udføres for dansk kunde i danmark, være krav om momsregistrering helt enkelt - og i øvrigt en del andre regler for den arbejdskraft der rent fysisk udfører arbejdet

Her ville jeg da ikke være spor i tvivl om, At det er fejl/snyd hvis der udføres arbejde, ud fra din beskrivelse, i Danmark, uden dansk moms

De forskellige svar skyldes nok ufuldstændige oplysninger drypvis - bøde BDO og SKAT kan jo kun svare ud fra hvordan de forstår spørgsmålet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)