Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starter af MPV (mindre personlige virksomhed) .Hjælp med bogføring

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle! Jeg har lige oprettet et nyt virksomhed på virk.dk som MPV . Det er en networkmarketing virksomhed ( Direct Sale) så jeg har ikke noget med moms , betaling , ansætte ,eller varelager og gøre. Det søger firmaet for det. Kunderne handle online og få deres produkter leveret hjeme , så jeg skal kun besøge nye kunder og registrer dem på firmaet hjemesiden. Min overskud ( indtjening) er en afkast som firma betale mig for og oprette kunder der har lyst til og bruge produktet hver måneder, og detn blive betalte hver måneder samlet . Mine udgifter er kørsel og diverse drikkevarer fra møder med kunder , billetter , og rejser . Hvordan få jeg de ting samlet og oplyst så jeg gøre det rigtigt og har ikke noget problemer med skat?
Tak for det. mvh Artemis
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke hvor indtægten kommer . Hvem betaler dig? Dit PMV betaler dig jo ikke for noget - det har et overskud til skat, men betaler ikke DIG for noget

Du kan have fradrag efter omhggelig ført kørebog forudsat du bruger egen bil - og ellers for togbillet osv som du kan vise er erhvervsmæssig

Du har ikke fradrag for drikkevarer og mad andet end i princip ved rejse = over 24 timer - Mad og drikke må ejer af et firma selv stå for under dagen, men rejse - udgangspunkt 24 timer( kan give ret til det - lige som du i visse fald kan få det hvis du er borte mange timer et helt andet sted ex bor i KBH men har møderne i Århus, men udgangspunkt under 24 timer er, at du betaler slik, drikkelse og mad selv.

Du bør bruge et regnskabsprogram til det hele og bogføre dagligt  Overvej at forstå skat mm i personlig virksomhed  http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/aktiverogvareridenstiftelse.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
og drikke må ejer af et firma selv stå for under dagen, men rejse - udgangspunkt 24 timer( kan give ret til det - lig

Men her må det være repræsentation når der står drikkevarer fra møder med.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er drikkevare under møde med en kunde/leverandør er det repræsentation ja (tog det som til en selv sammen med rejser osv - men ja så er det repræsentation med kvart (25%) af hele beløbet som fradrag i PMV - du bør skrive hvem du spiste og drak med i så fald
Der er ofte en konto til repræsentation - men det er besværligt ofte, da du får hele beløbet med i dit regnskab, og når året er gået så skal du tage 75% af beløbet og lægge til dit resultat til skat - i skatteregulering

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Jan 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John . Tak for din svar. Min forretning er part time , da jeg har et fuldtidsjob ved siden af , man det er ikke nok til at jeg vil i mere tid til min børne og min familie i fremtiden derfor har startet denne forretning . Min indtægt kommer fra afkast af kunderne som køber produktet hver måneder. Firma som jeg har partner mig med betale mig for volumen af salg fra min egen kunder og mine partners kunder . Derfor har jeg som udgifter kunne kørsel, når jeg oprette nye kunder, eller når jeg holder møder med diverse prospekts som er interesseret i produkte. . Jeg bruge min egen bil til og kører . Du foreslå og bruge et regnskabsprogram til det . Findes noget skabelon som jeg kan kopier eller skal selv lave en. Hvordan retter jeg min forskudsopgørelse ?
Jeg er helt blank i forhold til skat osv. Hvis jeg skrive på en dagbog hver gang jeg kører til kunderbesøge , adresse og klm. afstand , gemme alle benzin kvittering osv. er det nok ?
Bh Artemis Lilo
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Regnskabsprgram - brug et færdigt- Dinero ligger til højrebenet

Du skal føre kørebog som https://johnhannover.blogspot.com/2019/03/krsel-i-egen-bil-fradrag.html beløbet trækker du fra dit overskud i skatteregulering

Drikker du ting med kunder er det kun 25% fradrag - det er altid noget du - når du afslutter regnskab skal ind og lave skatteregulering for - enten lad være med at drikke ting med dine kunder i dit CVR - undlad repræsentation, eller regn med du skal have hjælp til skatteregulering

Drikker du ting selv - spiser osv og er ikke på rejse, så er det dine personlige omkostninger og skal ikke i regnskabet

Jeg har nok lidt svært ved at se en masse kørsel - omk og tid, og repræsentation - ligge i PMV med så lille ambition som under 50.000 kr oms på alle 12 mdr perioder Jeg ville tro du som minimum skal op i alm enkeltmands med moms  med den kørsels og kunde ambition

Overvej stadigt denne letlæste ebog eller paperback om både PMV og enkeltmands https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Jan 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej John. Du skal have mange tak for din hjælp og at du bruge tid med og forklare tingerne . Det gør jeg .
Bh Artemis
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)