Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stiftelse af ApS og momsfradrag fra tidligere udgifter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino'er

Jeg står i den situation, at min bror og jeg er ved at stifte et ApS, hvor vi får et advokathus til at stå for stiftelsesdokumenter, verificering af indskudskapital mm. Dog vil jeg selv efterfølgende moms- og import/eksport-registrere os, da det virker ret lige til, samt at advokathuset tager hhv. 499 og 199 ex. moms for det.

Mit spørgsmål er så følgende:

De udgifter vi har afholdt forud for stiftelsen (lidt materiel, udarbejdelse af logo hos et professionelt dansk bureau etc.), er det stadig muligt at udnytte momsfradrag for disse udgifter, når vi først registrerer os efter virksomheden er stiftet? Er lidt i tvivl, da virksomheden jo i perioden fra stiftelsen til jeg registrer har været moms-undtaget, hvorfor jeg måske ikke kan må udnytte fradraget fra udgifter i denne periode? Nogen, der ved hvordan det fungerer?

Hav en god dag!
Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt godkender skat fradrag for udgifter indtil 6 måneder før registreringen af selskabet.

Hvis du sørger for at momsregistrere straks efter stiftelse, burde det ikke give problemer at trække moms fra på normal vis. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er faktisk en række krav, ikke blot op til 6 mdr inden - det er ikke i sig selv nær nok

  1. Du må ikke have fakturet og solgt nogen uden moms in, privat eller på anden vis
  2. Du må ikke have taget aktivet eller ydelsen i brug privat eller i anden virksomhed inden
  3. Du skal have en regning hvor enten en af stifternes navn og adresse fremgår - eller den skal være udestent ApS xxxx under stiftelse
  4. Endeligt skal der selvklart fremgå dansk moms af regningen
  5. Og så kommer der en med skat som praksis accepterer op til 6 mdr inden for udgifter

http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/aktiverogvareridenstiftelse.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så er der ikke fradrag for udgifterne til advokat eller andet i forbindelse med selve stiftelsen - ikke fradrag for udgiften men sjovt nok for momsen som bogføres alene når det er stiftlsesomk

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Jan 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Fedt, mange tak for svar.

Jeg har godt læst den med, at man kun opnår fradrag fra momsen ved stiftelsen. Der er rigeligt med regler og krøller her og der. :o)

Tak for hjælpen, og god aften!
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)