Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anpartskapital til datterselskab

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Sep 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har et ApS til hvilket jeg ønsker at oprette et datterselskab. Mit spørgsmål er hvis jeg kan brug anpartskapital fra mit nuværende ApS (totalt 110.000 DKK) til at dække de obligatoriske 40.000 DKK som skal stå i datterselskabet? Pft Emma

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt bruge fri kapital til at stifte et datterselskab - du får så et selskab som så både er holding og drift - med momspligt for driftsdelen og momsfrihed (ikke momsfradrag) for holding delen, hvilket måske ikke er praktisk. Så vil du være ude i noget med ombytning - men gå til en revisor

Fri kapital har ikke at gøre med hvad du har i banken - men hvad egenkapitalen som fri - efter beskatning af overskud - udgør

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Fri kapital

"Fri kapital" er jo bare her at man har penge til at stifte selskabet. Det stiftende selskab bliver hverken rigere eller fattigere ved at stifte et datterselskab. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

Cookie - John Hannover:
Fri kapital

"Fri kapital" er jo bare her at man har penge til at stifte selskabet. Det stiftende selskab bliver hverken rigere eller fattigere ved at stifte et datterselskab. 

nej selvfølgeligt - det er jo faktisk bare at have pengene som kan flyttes over til det ny ved stiftelsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Sep 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak @lier og @cookie for jeres svar. Og for lige at skære det ud i pap...:) Betyder det at jeg gerne må brug de penge jeg har stiftet mit nuværende ApS med til at stifte mit datterselskab med? Eller skal det være et beskattet overskud som jeg bruger? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Emma C:

Tak @lier og @cookie for jeres svar. Og for lige at skære det ud i pap...:) Betyder det at jeg gerne må brug de penge jeg har stiftet mit nuværende ApS med til at stifte mit datterselskab med? Eller skal det være et beskattet overskud som jeg bruger? 

du må bruge dem - det er bare at du tager 40.000 ud af bank til det ny drift - og i stedet får værdi af det ny drift med 40.000 kr ind i din balance- så det går i 0 - sorry med forvirringen - kapitalen skal bekræftes af advokat/revisor ved oprettelsen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Sep 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak:)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)