Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontoudtog fra kreditor

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har en kreditor, som jeg skylder penge. Der var aftalt a conto fakturering, men det gik af en eller anden årsag i hegnet. Jeg har så bedt kreditor om kontoudtog, så jeg kan få afstemt med mit kreditor system.

Kreditor sender mig så en opgørelse over, hvad de mener jeg skylder. Det er sådan set fint nok, men det er ikke et kontoudtog, hvor jeg kan checke indbetalinger til kreditor, samt fakturaer kreditor har sendt til mig. Det ligner noget de har sat sammen i Word (kan se at de sender fakturaer fra e-conomic), og der kan jeg jo se at man nemt kan sende kontoudtog fra.
http://wiki2.e-conomic.dk/rapporter/kunder-kundekontokort#_ga=2.181190308.209830192.1578926053-1100381652.1578926053

De siger at de ikke kan sende mig kontoudtog pga. beløbene figurerer på en samle-konto. Det kan jeg ikke forstå. Skal de ikke kunne se hhv. fakturaer og indbetalinger ?

Min bogholder siger at det er underligt at de ikke bare kan sende et kontoudtog og hun undrer sig over at vi har bilag, hvor der står bilagsnr. på, som ikke er på deres såkaldte "kontoudtog".

Hvad skal jeg gøre. Vil gerne have betalt denne kreditor, men bogholder mener ikke at jeg "bare" skal betale, når der ikke er korrekt overblik over, hvad der skyldes/ikke skyldes.

Hvad siger I ? Er min bogholder og jeg galt på den mht. kreditors kontoudtog ?

:-) Jens

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

når det står på samlekonto - så tyder på de ikke kører kreditorstyring og derfor fakturerer alt så det går ind på konto for kreditorer, og eneste kontodtog er så af alle kreditorer de har haft

jeg er ikke helt med på hvorfor din bogholder ikke mener at kunne betale når der ikke er korrekt overblik. Det har han vel selv ud fra fakturaer? Ellers kan I måske bede om alle fakturaer igen - I kan jo ikke bruge en kontoudtog hvis I ikke har fakturaer, men i princip bør din bogholder da kunne se hvad der er skyldigt og let afstemme med den words sag?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
jeg er ikke helt med på hvorfor din bogholder ikke mener at kunne betale når der ikke er korrekt overblik. Det har han vel selv ud fra fakturaer?

Det ser ikke ud til at vi har modtaget alle fakturaer fra dem. Det de påstår er et kontoudtog, angiver også nogle bilag vi ikke har, omvendt har vi nogle bilag fra dem, som ikke står på deres såkaldte kontoudtog.
Det er jo derfor min bogholder beder dem om et kontoudtog, så vi kan se om det stemmer overens med de bilag vi har.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :





ja det lyder rodet - men kører de deres kreditorer via en stor samlekonto, så kan de ikke umiddelbart lave kontoudtog kun for jer, og så må de jo ud i at sende kopi af alle fakturaer når der er sådanne fejl du kan påvise - både fakturaer i ikke har - og fakturaer i har som ikke er med


vh John H



6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
men kører de deres kreditorer via en stor samlekonto, så kan de ikke umiddelbart lave kontoudtog kun for jer

Vi er debitor hos dem, men det er vel det samme hvad angår samlekonto. Kan bare ikke se idé i at køre sine debitorer på en samlekonto ? Kreditorer måske.
Men jeg er heller ikke regnskabsekspert.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

IT-Konsulenten:

Cookie - John Hannover:
men kører de deres kreditorer via en stor samlekonto, så kan de ikke umiddelbart lave kontoudtog kun for jer

Vi er debitor hos dem, men det er vel det samme hvad angår samlekonto. Kan bare ikke se idé i at køre sine debitorer på en samlekonto ? Kreditorer måske.
Men jeg er heller ikke regnskabsekspert.

det er som heller ikke en god ide - hverken kreditor eller debitor - netop fordi man jo ikke kan se hvem skylder hvad og lave kontoudtog

Det er vel let for mange hvis det er en gangs hver gang

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 06:35
Hvor mange stjerner giver du? :

IT-Konsulenten:
Det ser ikke ud til at vi har modtaget alle fakturaer fra dem. Det de påstår er et kontoudtog, angiver også nogle bilag vi ikke har, omvendt har vi nogle bilag fra dem, som ikke står på deres såkaldte kontoudtog.

Det er noget rod. Det lader til at kreditor ikke har styr på tingene.

Jeg har selv lavet kontoudtog i Excel, uden problemer. Blot huske D/K og fakturanummer, indbetaling, beløb. Og til sidst SALDO i vor favør. Så svært har det ikke været. Og via din netbank burde du kan sortere på navn, så kan du hvilke du har betalt.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvor meget af det har du selv styr på? Hvis du kan betale de ubetalte fakturaer hver for sig eller har en idé om, hvad du skylder, synes jeg du bare skal betale dette. Så må de vende tilbage med eventuelle renter og gebyrer, hvis de mener, at de har krav på det. Et alternativ er at sende dem et forslag til "endelig afregning". Så kan de acceptere dette, og så har du et bilag, og alle er glade.

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

I vores kreditor system, står kontoen nærmest i nul, og det er derfor vi ikke rigtigt føler at der er styr på det fra nogen sider. Jeg er klar over at der skyldes en del flere penge, men min bogholder anbefaler så ikke at betale, så længe der IKKE er faktura der understøtter beløbet. Og det har vi ikke pt. vi mangler tydeligvis nogen.

Det er derfor hun beder om kontoudtog så hun kan få afstemt ifht. bilag. Det kunne jo godt virke som om at der mangler nogle fakturaer.

Men de sender alt muligt andet end kontoudtog. Nu har jeg lige modtaget 2 nye fakturaer + 1 kreditnota dateret lang tid tilbage, de er alle ens tekst+beløbsmæssigt, der er 2 faktuaer og 1 kreditnota. Jeg har så samme faktura+kreditnota med andre bilagsnumre.
Dem må vi så få bogført, så vores system forhåbentligt (det er et gæt) kommer til at stemme.

Det er et mareridt, at det skal være så svært at sende en liste med deres bilag listet, samt indbetalinger osv. upåagtet de har lavet flere af de samme fakturaer + kreditnotaer. Så kunne vi jo få stemt det af...

For at gøre det hele værre, så er der sendt faktura på afdrag, og den har vi selvfølgelig betalt. Den skulle så ikke være faktureret alligevel, det skulle bare have været afdrag, altså alm. betaling uden faktura.


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Holder med Jørgen - Når du skriver I er med på at der er fakturaer i ikke har betalt - så betal alt det som i nu mener at have korrekt billede af og faktura på eller kræv faktura for det som I ved I skylder, og resten må leverandøren så komme med klare beviser for i form af korrekt fakturaer og evt kreditnotaer

Det lyder som om det er noget amatørarbejde hvor der bare laves nye fakturaer i stedet for gamle og derfor nye numre på tidl fakturaer så leverandøren virker, helt som du skriver, til at have rod i det, men når du er med på at der skyldes noget - så få bilag tll at betale den del for og gør klart, at det er endelig afregning med mindre du modtager fakturaer yderligere, som du kan godkende

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)