Jeg står i en situation hvor min nuværende arbejdsgiver, som er en canadisk børnsnoteret virksomhed, gerne vil ansætte mig som "Independent Contracter". Altså eget firma, som de kan hyre ind når de har lyst. Aftalen vil minimum være et 1 år frem, hvor jeg i aftalen vil kunne fakturere den for XX antal månedlige time til XX kroner.
Udover moms, betaling af egen ferie og pension, er der så noget som jeg skal være opmærksom på i kontrakten? Som jeg skal have indført eller som jeg skattemæssigt skal være opmærksom på?
Tak for svar, Per. Kontrakten løber et år af gangen. Kontrakten bliver lavet sådan, at jeg ikke må arbejde med projekter der kan eller er relatered til samme industri/produkt.
Ferie, pension osv. er inkluderet i den månedlige rate. Bil er ikke!
Kontrakten bliver lavet sådan, at jeg ikke må arbejde med projekter der kan eller er relatered til samme industri/produkt.
Nu ved jeg ikke hvor specific industri/produkt er - men hvis det er din spidskompetence og vælger ikke at bruge dig i 4.Q 2020 så bliver det jo lidt svært at "overleve" - synes jeg.
Så hvis der ikke er beskrevet et antal timer i kontrakten - så synes jeg det er skidt.
Ps. Det er også svært at være selvstændig med kun 1 kunde - det tror jeg ikke Skat er helt vild med - men det er der andre der ved mere om.
Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.