Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Independent Contractor - Hvad skal man være opmærksom på

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Oct 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Jeg står i en situation hvor min nuværende arbejdsgiver, som er en canadisk børnsnoteret virksomhed, gerne vil ansætte mig som "Independent Contracter". Altså eget firma, som de kan hyre ind når de har lyst. Aftalen vil minimum være et 1 år frem, hvor jeg i aftalen vil kunne fakturere den for XX antal månedlige time til XX kroner. 

Udover moms, betaling af egen ferie og pension, er der så noget som jeg skal være opmærksom på i kontrakten? Som jeg skal have indført eller som jeg skattemæssigt skal være opmærksom på?

håber på gode svar!

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Må du arbejde for andre i samme branche når de ikke har arbejde til dig, eller hvad siger kontrakten?

Er der i timelønnen plads til ferie og pension. Er der plads til drift af bilen?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 31. Oct 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, Per. Kontrakten løber et år af gangen. Kontrakten bliver lavet sådan, at jeg ikke må arbejde med projekter der kan eller er relatered til samme industri/produkt. 

Ferie, pension osv. er inkluderet i den månedlige rate. Bil er ikke!

Noget andet du tænker?

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Malteb:
Kontrakten bliver lavet sådan, at jeg ikke må arbejde med projekter der kan eller er relatered til samme industri/produkt. 
Nu ved jeg ikke hvor specific industri/produkt er - men hvis det er din spidskompetence og vælger ikke at bruge dig i 4.Q 2020 så bliver det jo lidt svært at "overleve" - synes jeg.

Så hvis der ikke er beskrevet et antal timer i kontrakten - så synes jeg det er skidt. 

Ps. Det er også svært at være selvstændig med kun 1 kunde - det tror jeg ikke Skat er helt vild med - men det er der andre der ved mere om.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)