Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg søger nogen som kan svare mig på nogen ting angående moms, meget vigtigt.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 12. Dec 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle sammen, jeg har nogen spørgsmål angående moms, det fordi jeg har indberettet moms, men nu kommer spørgsmålene det er kan en anden godt få udbetalt de penge til hans/hendes konto, når det er mig som har indberettet dem.
Håber virkelig nogen kan svare mig på det.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas4100:
Hej Alle sammen, jeg har nogen spørgsmål angående moms, det fordi jeg har indberettet moms, men nu kommer spørgsmålene det er kan en anden godt få udbetalt de penge til hans/hendes konto, når det er mig som har indberettet dem.
Håber virkelig nogen kan svare mig på det.

samme som i anden tråd - nej så længe dit CVR eksisterer kan det kun udbetales til den lovpligte Nemkonto for dit CVR

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes at jeg på nemkonto.dk på et tidspunkt så anført at det ikke er et krav at virksomheden ejer den konto, som bruges som nemkonto.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

Synes at jeg på nemkonto.dk på et tidspunkt så anført at det ikke er et krav at virksomheden ejer den konto, som bruges som nemkonto.

Det er helt korrekt, der er ingen krav om sammenhæng mellem anvisning af NemKonto og hvem der er kontoindehaver.

 
Men...det medfører risiko for indberetning til SØIK, for det er som udgangspunkt et mistænkeligt forhold at bruge sin konto til andre formål end det man har oplyst til banken. Tænker bare, man oplyser vel næppe til banken at formålet er at modtage NemKonto udbetalinger for en anden Fysisk eller juridisk person

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

Lier:

Synes at jeg på nemkonto.dk på et tidspunkt så anført at det ikke er et krav at virksomheden ejer den konto, som bruges som nemkonto.

Det er helt korrekt, der er ingen krav om sammenhæng mellem anvisning af NemKonto og hvem der er kontoindehaver.

 
Men...det medfører risiko for indberetning til SØIK, for det er som udgangspunkt et mistænkeligt forhold at bruge sin konto til andre formål end det man har oplyst til banken. Tænker bare, man oplyser vel næppe til banken at formålet er at modtage NemKonto udbetalinger for en anden Fysisk eller juridisk person

men skat kan vel ikke føre moms retur hvis ikke CVR er tilknyttet kontoen (uanset det er en personlig konto som har CVR som ekstra) eller alene CVR?

Mig bekendt bliver momsen hængende hvis man ikke har nemKonto og CVR knyttet sammen

Nemkonto er vel netop det som knytter- borgere CPR personer til det offentlige hvis det offentlige (og mange forsikringsselskaber) skal udbetale noget til CPR - mens CVR tilknyttet NemKonto på helt samme måde, er måden det offentliges systemer kan udbetale penge fra det offentlige til virksomheder - MEN det MÅ være en personlig konto, blot SKAL CVR være tilknyttet før første udbetaling fra det offentlige - og det er her banker i dag ofte nægter andet end ren erhvervskonto. man kan selv tilknytte CVR til en privat i nemkonto MEN banker får besked og vil normalt så lukke for den mulighed

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jesper_nl:

Lier:

Synes at jeg på nemkonto.dk på et tidspunkt så anført at det ikke er et krav at virksomheden ejer den konto, som bruges som nemkonto.

Det er helt korrekt, der er ingen krav om sammenhæng mellem anvisning af NemKonto og hvem der er kontoindehaver.

 
Men...det medfører risiko for indberetning til SØIK, for det er som udgangspunkt et mistænkeligt forhold at bruge sin konto til andre formål end det man har oplyst til banken. Tænker bare, man oplyser vel næppe til banken at formålet er at modtage NemKonto udbetalinger for en anden Fysisk eller juridisk person

men skat kan vel ikke føre moms retur hvis ikke CVR er tilknyttet kontoen (uanset det er en personlig konto som har CVR som ekstra) eller alene CVR?

Mig bekendt bliver momsen hængende hvis man ikke har nemKonto og CVR knyttet sammen

Nemkonto er vel netop det som knytter- borgere CPR personer til det offentlige hvis det offentlige (og mange forsikringsselskaber) skal udbetale noget til CPR - mens CVR tilknyttet NemKonto på helt samme måde, er måden det offentliges systemer kan udbetale penge fra det offentlige til virksomheder - MEN det MÅ være en personlig konto, blot SKAL CVR være tilknyttet før første udbetaling fra det offentlige - og det er her banker i dag ofte nægter andet end ren erhvervskonto. man kan selv tilknytte CVR til en privat i nemkonto MEN banker får besked og vil normalt så lukke for den mulighed

vh john Hannover

Jeg tror ikke vi snakker om det samme.

 

Det jeg bekræfter "Lier" i, er at når en juridisk person (CVR) anviser en Nemkonto til udbetaling af eksempelvis moms, så er der ikke krav om at samme juridiske person (CVR) som skal have pengene også skal være ejer af kontoen.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Du kan jo checke hvilken konto, der er tilknyttet dit CVR. NR.

Hvis denne ikke er din og du ikke kender til denne, så er der måske en ny Britta Nielsen på spil.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Det jeg bekræfter "Lier" i, er at når en juridisk person (CVR) anviser en Nemkonto til udbetaling af eksempelvis moms, så er der ikke krav om at samme juridiske person (CVR) som skal have pengene også skal være ejer af kontoen
ah - nå den er ny for mig - så hvis cvr xxxxxxxx indberetter moms men ønsker momsen udbetalt til cvr yyyyyyy så er det faktisk muligt åbenbart

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jesper_nl:
Det jeg bekræfter "Lier" i, er at når en juridisk person (CVR) anviser en Nemkonto til udbetaling af eksempelvis moms, så er der ikke krav om at samme juridiske person (CVR) som skal have pengene også skal være ejer af kontoen
ah - nå den er ny for mig - så hvis cvr xxxxxxxx indberetter moms men ønsker momsen udbetalt til cvr yyyyyyy så er det faktisk muligt åbenbart

vh John Hannover

Ja, det er muligt.

Men om det er klogt er en anden sag ;)

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom det teoretisk er muligt, så skal banken godkende det, og det tror jeg ikke der er mange banker der vil nu om dage.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)