Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lunar way og Revolut

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hvidevarerep.dk

Hvis det kunne have interesse så har jeg en direkte kontakt til Revolut, så jeg kan videre formidle til dig :) 

Med venlig hilsen
Mathias A. Jensen
Startup Central

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er Revolut så vendt tilbage til mig og bekræftet at de ikke har nogen rente på deres konti, hverken positiv eller negativ.

Jeg ved også af erfaring at de ikke har noget problem med at selskabet er ejet gennem et holdingselskab, så længe der bare indsendes hvidvask data på de reelle ejere.

For øvrigt siger de stadig at de arbejder på en Nemkonto løsning, men de vil ikke fortælle hvornår det bliver eller hvor langt de er nået.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

AdamAftenbakke:

Nu er Revolut så vendt tilbage til mig og bekræftet at de ikke har nogen rente på deres konti, hverken positiv eller negativ.

Jeg ved også af erfaring at de ikke har noget problem med at selskabet er ejet gennem et holdingselskab, så længe der bare indsendes hvidvask data på de reelle ejere.

For øvrigt siger de stadig at de arbejder på en Nemkonto løsning, men de vil ikke fortælle hvornår det bliver eller hvor langt de er nået.

En lille ting der nok skal med i betragtningerne er at hvis BoJo får sin vilje så er konti i Revolut pr 1. Februar en konto i et tredjeland og det kan give både fordele og ulemper.

Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 84
Fra  Din Hvidevare Repatatør ApS Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er fordelene og hvad er ulemperne?

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvidevarerep.dk:

Hvad er fordelene og hvad er ulemperne?

Nogle af ulemperne er at de så ikke er under fælles regler eksempelvis europæiske regler for indskyder garanti og at når du betaler til EU lande og får betaling fra er der ikke længere begrænsninger på hvad banker må fakturere.

Jeg kender ikke umiddelbart fordele men mon ikke det bliver letter at holde penge skjult for Skat hvis man vil det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

AdamAftenbakke:

Nu er Revolut så vendt tilbage til mig og bekræftet at de ikke har nogen rente på deres konti, hverken positiv eller negativ.

Jeg ved også af erfaring at de ikke har noget problem med at selskabet er ejet gennem et holdingselskab, så længe der bare indsendes hvidvask data på de reelle ejere.

For øvrigt siger de stadig at de arbejder på en Nemkonto løsning, men de vil ikke fortælle hvornår det bliver eller hvor langt de er nået.

lysende og - den konto kan så være i DKK som overføres fra en evt DK bank?
Ved du om de er dækket under indskyder garanti?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, de tilbyder valutakonti i DKK, som et dansk selskab får som standard.

https://www.revolut.com/business/help/more/security/is-my-money-safe

Angående indskydergaranti, så gemmer Revolut stadig folks penge i en fælles klientkonto i en engelsk partnerbank. Hvis den partnerbank går fallit, kan man kræve sine penge fra den pågældende klientkonto, som beskrevet i linket ovenfor.

Jeg er ikke helt sikker om dette giver samme sikkerhed som den sædvanlige indskydergaranti.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

AdamAftenbakke:

Angående indskydergaranti, så gemmer Revolut stadig folks penge i en fælles klientkonto i en engelsk partnerbank. Hvis den partnerbank går fallit, kan man kræve sine penge fra den pågældende klientkonto, som beskrevet i linket ovenfor.

Jeg er ikke helt sikker om dette giver samme sikkerhed som den sædvanlige indskydergaranti.

Det lyder som en rigtig dårlig løsning. En fælles klientkonto betyder at alle deres kunder skal dele indskydergarantien for en konto - Hvis det havde været indskud i en dansk bank ville det betyde at samtlige Revolut's kunder ved konkurs forholdsmæssigt skulle dele DKK750000.

Tilmeldt 6. Feb 21
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Revolut har nu banklicens i DK og er dermed i indskydergarantifond

Kan ikke se de opkræver minus renter.

Tværtimod giver de en mikroskopisk rente :-)

Jeg opretter en konto..koster jo ikke noget.

Gjorde det samme i norwegian for mange år siden og kan nu have 750.000 stående uden minus renter.'

De lukkede for nye konti sidste elelr forrige år, men eksisterende beholdt 0 rente fordelen.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)