Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En kunde har betalt til en forkert konto, hvor selskabet et under konkursbehandling - hvad gør jeg

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

En af mine kunder, er ved en fejl kommet til at overføre saldo på udestående til mig, til en anden leverandør der er under konkurs.

Fejlen blev opdaget i morges, da kunden ringede og sagde: "Så er saldo overført". Jeg kikkede og kunne ikke se, at det var sket.

Da saldo var forfalden for 4 dage siden, sendte jeg en kopi af fakturaerne. Der opdagede kunden så, at den forkerte kreditor var blevet valgt.

Hvad gør jeg nu?. Kundens bank siger, at: den skal kontakte modtager bank og denne skal kontakte "ejer" af konto, men det er jo kurator. Og de vil jo nok ikke slippe, selvom der står et andet CVR. NR. på fakturaerne, end det der tilhørte bankkonto, der er overført til!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:
Hvad gør jeg nu?. Kundens bank siger, at: den skal kontakte modtager bank og denne skal kontakte "ejer" af konto, men det er jo kurator.

Det er egentlig ikke dit problem, din kunde skal betale sin regning til dig og så må han/hun selv tage kontakten med kurator og få pengene retur.

Pythonrap:
Og de vil jo nok ikke slippe, selvom der står et andet CVR. NR. på fakturaerne, end det der tilhørte bankkonto, der er overført til!

Jo det vil de nok, det er jo ikke penge der vedrøre konkursboet - men det kan godt være det tager lidt tid, kurator har pligt til at sikre sig at det hele er korrekt gjort op før han evt. kan udbetale penge der ikke hører til boet.

/Brian

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Reinhold Jensen:
Det er egentlig ikke dit problem, din kunde skal betale sin regning til dig og så må han/hun selv tage kontakten med kurator og få pengene retur.

Kunden har talt med sin bank, som så har talt med den anden kreditors bank. Dennes bank kan, når der er fremsendt kopi af fakturaer, anmode kurator om tilbageførsel til afsender. Disse har min kunde sendt til modtager banken. Det fremgår også heraf, der er tale om et andet selskab, CVR: NR. og at fakturaerne er udstedt 2 måneder efter der blev afsagt dekret over det andet.

Brian Reinhold Jensen:
Jo det vil de nok, det er jo ikke penge der vedrøre konkursboet - men det kan godt være det tager lidt tid, kurator har pligt til at sikre sig at det hele er korrekt gjort op før han evt. kan udbetale penge der ikke hører til boet.

Dermed kan godt bede min kunde om at betale til min konto og så må min kunde vente på tilbageførsel?

PS. Min kunde har ryddet op i kreditorlisten i netbanken. Der er flere, der ikke skulle være der længere.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:
Dermed kan godt bede min kunde om at betale til min konto og så må min kunde vente på tilbageførsel?

Ja da, det er jo ikke din fejl at han sender pengene det forkerte sted hen. I princippet har han jo ikke betalt din faktura endnu :-)

/Brian

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Reinhold Jensen:
Ja da, det er jo ikke din fejl at han sender pengene det forkerte sted hen. I princippet har han jo ikke betalt din faktura endnu :-)

Det er vi fuldstændig enige om. Modtager banken (kurator) har anmodet om kopier af fakturaer. Disse er, som tidligere nævnt, fremsendt til banken.

Kurator mener: Jeg har solgt varer, som er tæt på de varer, min kunde tidligere har købt ved den konkursramte. Så bliver de i konkursboet?

Det er 2 forskellige firmaer og 2 forskellige CVR. NR.!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:

Det er vi fuldstændig enige om. Modtager banken (kurator) har anmodet om kopier af fakturaer. Disse er, som tidligere nævnt, fremsendt til banken.

Kurator mener: Jeg har solgt varer, som er tæt på de varer, min kunde tidligere har købt ved den konkursramte. Så bliver de i konkursboet?

Ovenstående giver ikke meget mening, hvorfor har du kontakt til kurator?

Du har solgt nogle varer til virksomhed A og de kommer så til at betale til en konto der tilhører virksomhed B der er under konkurs. Du har ikke noget med virksomhed B at gøre (som jeg forstår det), altså skal du slet ikke bekymre dig om noget i den forbindelse, du har ikke noget med virksomhed B, dennes bank eller kurator at gøre - du skal bare rykke virksomhed A for betaling af den faktura du har sendt til ham.

Hvis modtager bank og kurator vil se fakturaer eller anden dokumentation for at de skal tilbageføre pengene til virksomhed A, så er det dig helt uvedkommende, det er Virksomhed A der skal udrede det - hold dig ude af det, der er ingen grund til at du begynder at blive blandet ind i den sag.

/Brian

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Reinhold Jensen:

........ hold dig ude af det, der er ingen grund til at du begynder at blive blandet ind i den sag.

/Brian

Helt enig.

For kurator begynder sagen lige så pludselig at blive lidt speget, fordi han ikke fatter, hvorfor du er i kontakt med ham - og det kan igangsætte nogle meget besynderlige dispositioner og forvirringer.

Du skulle have sagt fra start: "Beklager, kære kunde, men det er ikke min virksomhed, som du har betalt til. Betal venligst det udestående beløb og kontakt din bank for hjælp angående tilbageførsel."

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Reinhold Jensen:
Ovenstående giver ikke meget mening, hvorfor har du kontakt til kurator?

Jeg har ikke kontaktet kurator.

Jeg har kontaktet min kunde, da betalingsfrist var overskredet. Min kunde kontaktede sin bank for at forsøge at få overførsel tilbageført. Her skulle ejer af konto (kurator) indover.

Jeg blev bedt om at fremsende samme dokumentation, som min kunde har. Mærkeligt nok.

Lad os se hvad der sker. Giver besked, når der er nyt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du skal slet ikke tale mere med kurator, ud over evt meddele denne, at du intet har med hans bo at gøre og der alene er tale om en sag mellem dig og din kunde.

Samme til kunden: Selv om du vil hjælpe og være flink, så sig til kunden, at du desværre ikke kan hjælpe med materiale til kurator - da du alene må forholde dig til, at din kunde ikke har fået betalt dig. Det  har ikke at gøre med, om han har betalt en anden forkert - han må, desværre bare få betalt dig, helt uafhængig af kurators lidt mærkelige ønsker.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:
En af mine kunder, er ved en fejl kommet til at overføre saldo på udestående til mig, til en anden leverandør der er under konkurs.

Hvis jeg snupper en liter mælk i Spar og betaler for den i Fakta, skylder jeg stadig for en liter mælk i Spar.

It's as simple as that.

Din kunde har lavet en fejl og skabt et problem for sig selv. Det er hans egen opgave at løse det. Det har intet med dig at gøre. Han skal bare betale dig.

Hans

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)