Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til eksempler på danske virksomheder og outsourcing

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Dec 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.

I forbindelse med projektskrivning om outsourcing, mangler jeg eksempler med danske virksomheder.
Jeg søger eksempler på danske virksomheder, der enten har fejlet eller haft succes med deres valg af outsourcing. International outsourcing vil være at foretrække.

Det er dog vigtigt for eksemplerne, at der følger en vis grad af information med disse. Dvs. noget læsestof om tanken bag valget af outsourcing, hvorfor det gik galt osv. Det kan enten være artikler/interviews, information i årsrapporter osv.

Jeg kender på forhånd til LEGO og Flextronics samt B&O og Indien fra 2009.

På forhånd tak.
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

tkdj:
Hej alle.

I forbindelse med projektskrivning om outsourcing, mangler jeg eksempler med danske virksomheder.
Jeg søger eksempler på danske virksomheder, der enten har fejlet eller haft succes med deres valg af outsourcing. International outsourcing vil være at foretrække.

Det er dog vigtigt for eksemplerne, at der følger en vis grad af information med disse. Dvs. noget læsestof om tanken bag valget af outsourcing, hvorfor det gik galt osv. Det kan enten være artikler/interviews, information i årsrapporter osv.

Jeg kender på forhånd til LEGO og Flextronics samt B&O og Indien fra 2009.

På forhånd tak.

Mindst 80% af industrivirksomheder outsourcer dele af deres produktion. I de seneste 40 år er ansatte i industrivirksomheder i Danmark faldet fra små 900000 til godt 300000 medens disse virksomheders produktion i udlandet har ca 800000 ansatte.

Alle outsourcer  til underleverandører i Danmark eller andre lande, men jeg tror du er nødt til at definere hvor meget du tænker på at outsource. Stortset hele Danmark medicotekniske industri producerer i østeuropa, mexico mv Velux/V. Kan Rasmussen, Rockwoll, Grundfos, Vestas,

Du kan læse om insourcing som eksempler på at ting ikke går som ventet, men husk 100000 enheder ud og 30000 ind giver stadig netto udflytning. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtigt mange danske firmer outsourcer men større eller mindre grad af succes.  Mange glemmer de interkulturelle aspekter som er afgørende for om projektet lykkes.

Ingeniør firmaerne  Rambøll og Cowi outsourcer en del ingeniørarbejde til Indien, det ene firma har stor succes, men det andet kan ikke rigtigt få det til at fungere. (begge firmaer har selskaber i Indien)

Mener at kunne huske at Lego havde problemer med kvaliteten da de outsourcede ( til eksternt firma) for nogle år siden.

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)