Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af hjemmebyggede aktiver fra enkeltmandsfirma til ApS

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 19
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Hvis jeg, i min enkeltmandsvirksomhed, bygger nogle maskiner, og gerne vil sælge dem til et ApS som jeg ejer 100% af, er der så nogle krav til, hvad prisen skal være? 

Hvis jeg eksempelvis bygger en maskine og bruger 10.000 kr på materialer og 25 timers arbejdskraft. Lignende maskiner på markedet koster 20.000 kr at købe. Må jeg så sælge min hjemmebyggede maskine til mit ApS for 20.000 kr? Er der noget jeg skal være opmærksom på? 

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det noget du generelt foretager dig i din enkeltmands - bygger sådanne maskiner - så er det i orden og så bør du sælge til samme pris du ville sælge samme type til alle andre = armslængde princippet.

Du bliver skattepligtig i din enkeltmands af salgsprisen minus materialerne (ikke fradrag for eget arbejde)

Er det med at bygge sådanne maskiner ikke noget du gør i din enkeltmands - så bør materialer købes ind i dit ApS og så bruger du tiden i dit ApS på at bygge dem der og ikke i anden virksomhed hvor du alene får risiko for skat hvis pris er sat galt og - skat af arbejdstiden i personlig virksomhed ved faktureringen.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)