Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

(Måske) en forfalsket straffeattest

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skriver du ikke, hvorfor du mener, at den 'lugter'. Men hvis du allerede her ikke stoler på din (måske) kommende medarbejder, er det nok ikke ham/hende, du skal ansætte.

Hvis jeg oplevede sådan en adfærd fra en (måske) kommende arbejdsgiver, ville jeg takke nej til jobbet. Jeg ville ikke have lyst til at arbejde under de forhold.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

Løven111:

Mange lande har sikkerhed med attesten, i form af fx vandmærke eller andet, som set på pengesedler eller pas - det er der jeg konkret tænker der mangler - og jeg taler jo om den udprintet :)

Jeg er helt med på hvad anmodning af straffeattest med NEM-ID er

Et vandmærke eller lignende giver da ingen sikkerhed på et eget printet papir. Det vil da kun bidrage til sikkerhed hvis det kombineres med print/tryk på specielt papir og tilmed skal det foretages af enten udsteder eller tredjepart.

I øvrigt, vil det jo heller ikke give bedre sikkerhed end den der allerede er mulighed for når du anmoder via samtykke.

 

Du har truffet et aktiv valg om at acceptere den løsning med mindst sikkerhed, men du ønsker til gengæld ikke at acceptere risikoen - sorry to say, din argumentation hænger ikke sammen.

Det slet ikke det jeg siger :). Jeg siger: nogle lande kan du ikke printe en straffeattest ud (og i princippet redigere den), den har sikkerhed i form af vandmærker mm., og bliver altid lavet af politiet. Og det overrasker mig, at det ikke er sådan her i Danmark. Det var bare en bemærkning

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :





Til gengæld er det jo ikke sikkert de i udlandet er så langt fremme teknologisk at du som virksomhed selv kan revirere den automatisk (med samtykke). Det er da langt mere sikkert jo. 

Skal siges jeg ikke aner hvad der er af muligheder i udlandet



Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Løven111:
Problemet er at jeg synes det lugter. Jeg har fået en ren straffeattest, men det lugter og jeg er blevet i tvivl, om den kan forfalskes? Han har sendt den til mig på mail
Drop ham - et samarbejde der starte med en usikkerhed fra din side - bliver aldrig godt. Find en anden du tror du stoler på.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Løven111:

Jesper_nl:

Et vandmærke eller lignende giver da ingen sikkerhed på et eget printet papir. Det vil da kun bidrage til sikkerhed hvis det kombineres med print/tryk på specielt papir og tilmed skal det foretages af enten udsteder eller tredjepart.

I øvrigt, vil det jo heller ikke give bedre sikkerhed end den der allerede er mulighed for når du anmoder via samtykke.

 

Du har truffet et aktiv valg om at acceptere den løsning med mindst sikkerhed, men du ønsker til gengæld ikke at acceptere risikoen - sorry to say, din argumentation hænger ikke sammen.

Det slet ikke det jeg siger :). Jeg siger: nogle lande kan du ikke printe en straffeattest ud (og i princippet redigere den), den har sikkerhed i form af vandmærker mm., og bliver altid lavet af politiet. Og det overrasker mig, at det ikke er sådan her i Danmark. Det var bare en bemærkning

Så tillader jeg mig ligeledes at bemærke din argumentation ikke hænger sammen.

Vi jo netop en endnu mere sikker løsning i DK - hvis du anmoder om en straffeattest med samtykke, så bliver den lavet af politiet og sendt direkte til dig som arbejdsgiver; spørgsmål om vandmærke, hvem der printer og tekniske muligheder for redigering af print bliver overflødige.

Med andre ord, vil du have samme (eller bedre) sikkerhed som i udlandet, så bestil en straffeattest med samtykke!

 

Du har aktivt valgt en anden løsning hvor sikkerheden er mindre - det er dit valg at acceptere den højere risiko ikke et spørgsmål om sikkerheden ikke findes. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

Løven111:

Jesper_nl:

Et vandmærke eller lignende giver da ingen sikkerhed på et eget printet papir. Det vil da kun bidrage til sikkerhed hvis det kombineres med print/tryk på specielt papir og tilmed skal det foretages af enten udsteder eller tredjepart.

I øvrigt, vil det jo heller ikke give bedre sikkerhed end den der allerede er mulighed for når du anmoder via samtykke.

 

Du har truffet et aktiv valg om at acceptere den løsning med mindst sikkerhed, men du ønsker til gengæld ikke at acceptere risikoen - sorry to say, din argumentation hænger ikke sammen.

Det slet ikke det jeg siger :). Jeg siger: nogle lande kan du ikke printe en straffeattest ud (og i princippet redigere den), den har sikkerhed i form af vandmærker mm., og bliver altid lavet af politiet. Og det overrasker mig, at det ikke er sådan her i Danmark. Det var bare en bemærkning

Så tillader jeg mig ligeledes at bemærke din argumentation ikke hænger sammen.

Vi jo netop en endnu mere sikker løsning i DK - hvis du anmoder om en straffeattest med samtykke, så bliver den lavet af politiet og sendt direkte til dig som arbejdsgiver; spørgsmål om vandmærke, hvem der printer og tekniske muligheder for redigering af print bliver overflødige.

Med andre ord, vil du have samme (eller bedre) sikkerhed som i udlandet, så bestil en straffeattest med samtykke!

 

Du har aktivt valgt en anden løsning hvor sikkerheden er mindre - det er dit valg at acceptere den højere risiko ikke et spørgsmål om sikkerheden ikke findes. 

Det er stadig ikke det jeg siger - du skriver rigtige ting og jeg er helt enig. Men det har ikke noget at give med hvad jeg siger herinde :). Jeg tror du fortolker noget ud af det, som jeg ikke helt genkender

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Løven111:

Det er stadig ikke det jeg siger - du skriver rigtige ting og jeg er helt enig. Men det har ikke noget at give med hvad jeg siger herinde :). Jeg tror du fortolker noget ud af det, som jeg ikke helt genkender

Hvad er det så du siger?

Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :





Jeg tror problematikken bygger mere på nu er "skade sket" ved at trådstarter har fået rekvirreret straffeattesten på en mere usikker måde end hvis han selv havde anmodet om det ved samtykkem  og hvad man så kan gøre her fra, og ikke så meget "Hvad skulle du har gjort" som debatten handler mere om nu. 


 


Kort sagt: Metoden du har valgt er mere usikker end hvis du selv havde forespurgt politiet, ja det er vi alle enige om. 


Hvad kan du så gøre for at bekræfte at der ikke er ændret i denne? Der er mange ting du kan gøre for at reducere usikkerheden (som jeg forstår det), som mest handler om hans adgang til at kunne styre din bank.


1. Få vidersendt mailen med vedhæftningen (pdf'en) fra din kandidat, direkte til dig. Så kan du se at denne kommer direkte fra politiet. 


2. Fremsend til politiet og få dem til at bekræfte validiteten af den? Kan forestille mig dette tager noget tid


3. Leve med risikoen, velvidende at der er yderst strafbart at lave dokumentfalsk. Forfalsket straffeattest = grof overtrædelse og straffes hårdt. 


4. Drop samarbejdet hvis du allerede nu er parnoid. En ren straffeattest forhindre ikke besvgelser. 


5. Indfør procurraforhold i banken (evt. beløbsstørrelser) så større udbetalinger ikke kan finde sted uden dit samtykke. 


6. lav beføjelsesaftale hvori der nøje beskriver hvad den ansatte har beføjelser til (beløbsgrænser, ting han kan købe på firmaets vegne og sådan) - Alternativ til nr. 5, hvis du ikke gider skulle godkende betalinger hele tiden.


 


 



Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

Løven111:

Det er stadig ikke det jeg siger - du skriver rigtige ting og jeg er helt enig. Men det har ikke noget at give med hvad jeg siger herinde :). Jeg tror du fortolker noget ud af det, som jeg ikke helt genkender

Hvad er det så du siger?

Jamen ikke noget, dybest set. Det er derfor jeg ikke forstår dig - jeg har ikke argumentationer eller andet.  

Jeg lytter til hvad folk skriver, og så ser jeg hvad jeg gør.

Folk kommer med gode råd

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Spot on Mathias - og tak:)

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)