Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Twist om salg af båd

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Nov 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Min mor og hendes samlever har en båd sammen til omkring 250.000kr. Da min mor er blevet meget syg har hun de sidste par år ville have solgt båden da den ikke bliver brugt mere. Men hendes samlever ønsker ikke sælge, og skal han sælge vil han have en urimelig høj pris for den.

Mit spørgsmål?

Kan man tvinge ham til at sælge? Eller kan man få båden vuderet og sælge den til den pris og give ham det halve beløb? Detter er jo noget der i så fald vil blive gjort uden hans samtykke.

De er ikke gift eller på anden måde bundet til hinanden, doghar de boet sammen i snart 20år.

Håber virkelig der er noget der har viden på dette område som kan hjælpe mig / os
Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Du kan både tvinge ham til at sælge og også bare sælge hans ejendom uden hans samtykke, ingen problemer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er problemet når man ejer noget i fællesskab og ikke har en aftale om hvad man gør hvis man ønsker det skal ophøre. Hun kan ikke sælge andet end hendes andel i båden og her jo starte med at spørge samleveren, om denne vil købe hendes andel til en rimelig pris. Rimelig pris skal sikkert være under vurderingen, hvis han skal have lyst til at bruge penge på noget, han jo reelt i forvejen har rådighed over. Omvendt har mange mennesker jo trods alt lidt moral i forhold til en man har boet med i 20 år trods alt. Problemet kan jo være, at han ikke har nogen penge.

Hun kan ikke tvinge ham til noget, så de skal på en eller anden måde enes - ved at sætte sig ned og tale -evt sammen med en der kan forhandle med begge.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)