Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække moms fra i et PMV

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 24. Mar 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg arbejder som DJ og overvejer at starte et PMV
Som DJ er man fritaget for moms registrering. Mit spørgsmål lyder, om man så kan trække moms fra sine køb? Det kan man vel ikke?

Forvirringen kommer af, at mine kammerater i samme branche trækker moms fra deres køb. De kører deres løn som personlig honorar ved B indkomst.

En anden ting; jeg har snakket med min bank, og de siger at det ikke kan lade sig gøre at knytte mit CVR til min personlige bankkonto. Jeg synes eller at kunne læse mig til, at dette kan lade sig gøre?

Håber nogen lige kan hjælpe mig.

Hav en god aften 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

RasmusHartung:

Hej

Jeg arbejder som DJ og overvejer at starte et PMV. 
Som DJ er man fritaget for moms registrering. Mit spørgsmål lyder, om man så kan trække moms fra sine køb? Det kan man vel ikke?

Forvirringen kommer af, at mine kammerater i samme branche trækker moms fra deres køb. De kører deres løn som personlig honorar ved B indkomst.

En anden ting; jeg har snakket med min bank, og de siger at det ikke kan lade sig gøre at knytte mit CVR til min personlige bankkonto. Jeg synes eller at kunne læse mig til, at dette kan lade sig gøre?

Håber nogen lige kan hjælpe mig.

Hav en god aften 

DJ virksomhed må ikke registreres som CVR og ikke som momspligtigt - det skal indberettes - som personlig honorar af dem der betaler og så må man ikke trække moms fra - men naturligvis de direkte udgifter inkl. momsen - fra de indtægter de skaber

PMV giver ikke mening i DJ sag - og selv med det - jo ikke momsfradrag da der ikke må være moms i PMV og - stadigt indberetningspligt for de som betaler

vh John Hannover