Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søges til at finde mit segment

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 25. Dec 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer herinde.

Jeg søger hjælp med at finde mit rette segment, m.m.

Jeg har i snart 25 år, udført en del kreative ting/projekter på et meget højt plan.

Mit speciale er at kreere illusions kager, som f.eks kan forestille et dyr/menneske/genstand.

Derudover kan jeg male fotorealistisk/skulpturere, hvor jeg har redesignet en del møbler, udfører malerier også i

abstrakt/fotorealisme indenfor genren: mørk kunst (www.bylykkeneldeberg.com)

Jeg har for mange bolde i luften til at finde ud af min retning, og jeg har for længst mistet mit overblik.

Der er billeder af mine værker på instagram:

L.neldeberg ( malerier/andre kreative projekter)

cakescreative1 (kunstkager)

Håber der er en venlig sjæl, der kan hjælpe mig derude, med at finde ud af, hvilke skridt jeg burde tage for at få mere styr på

hvad der kunne være spændende at satse på/samt finde ud af, om der er en kunde gruppe til det.

De bedste hilsner

Pernille Lykke Neldeberg.

Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav en prioriteret liste over det du helst ville sælge og få penge for, og undersøg så markedet herfor i rækkefølge. Hvis du finder ud af at markedet for dit første ønske er dårlige end dit ønske nr. 3, så må du vælge om hvor meget du vil investere af tid, penge og energi i at få ønske nr. 1 til at køre, herunder hvor længe du vil leve med/fortsætte med lønarbejde ved siden af. Eller anden virksomhed. Der er jo mange kombinationer.

Generelt kan man sige at du kan stort set sælge alt, finde et marked for alt. Det er bare et spm. om hvor lang tid du skal bruge og hvor mange penge du skal investere og hvor meget dit return er. Og om du er tilfreds med sidstnævnte.

Hvis du i længere tid skal arbejde gratis for at få en niche på et marked, fx lave undervisningsvideoer i design på YouTube som på sigt skal give reklameindtægter og evt. salg af værker, jamen, så skal du f... vælge et emne at lave videoer (og værker) om som du har lyst til i 3 år plus det løse uden at tjene en rød reje.

Jeg laver selv IT og the odd job, og det er okay. Så skriver jeg noveller ved siden af og tegner lidt. Det var et trade-off efter mange år med at forsøge at komme med på "The Gold Rush" indenfor selvudgivelse på Amazon, som bare gjorde mig mere og mere stresset og mindre og mindre glad for at skrive. Så jeg tænkte: Hellere gøre det 10 procent af tiden og så nyde det totalt. Hvis der kommer penge og publikum henad vejen, så fint. En væsentlig årsag til det valg var at jeg dels var løbet tør selv for tid og penge til at kaste efter de store kreative projekter, men egentlig også at jeg ikke havde lyst til at stresse i 10-20 år mere for *udelukkende* at komme til at leve af min passion. Og så i processen tilintetgøre min passion.

Der er mange kombier og veje til mange slags folk og mange livssituationer. Det vigtigste er at du hver dag investerer noget tid for at undersøge sagen, så vil afklaringen komme gradvist selv om den måske aldrig blive perfekt. Vælg et hjørne ud fra, som nævnt ovenfor, din motivation og så undersøg markedet for det hjørne. Det er ikke den værste måde at starte på ...

Held og lykke!

Fra Århus
Tilmeldt 25. Dec 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ulrik

Jeg takker mange gange for at tage dig tid til den fine respons, det er meget brugbart og motiverende.

Nu har jeg fået skrevet nogle fix punkter fra din tekst ind i min bullet journal, som jeg har fået startet op.

Jeg ønsker dig en rigtig god weekend.

De bedste hilsner

Pernille

Tilmeldt 22. Nov 19
Indlæg ialt: 7
Fra  1999 Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, du kunne jo prøve at starte med det du ser du er bedst til, samt hvad du føler markedet er størst for.
Virker det ikke, så prøv at gå med den anden. Men giv den en skalle først.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)