Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO for begyndere

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Skanderborg
Tilmeldt 7. May 19
Indlæg ialt: 58
Fra  Marketing med mere Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne ha' optimeret min nye hjemmeside, men er lidt i tvivl om hvor jeg skal starte. 

https://marketingmedmere.dk

Jeg ved at der mangler titletags og metabeskrivelser og at jeg mangler links

Hvad bør jeg ellers se på? Er der noget teknisk, der ikke fungerer?

På forhånd tak :-)

Indehaver af konsulentvirksomheden Marketing med mere

Fra Maribo
Tilmeldt 20. Aug 19
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke om du kun søger gratis råd, ellers vil min partner og jeg gerne kigge den igennem i forhold til optimering. Ved interesse send mail til ljenseninfo@gmail.com

Tilmeldt 9. Feb 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej Kirstine

Generelt skal du udvide dine tekster, så de fylder mere og er optimeret til de søgeord, du ønsker at blive fundet på. Jeg ved ikke, om du har foretaget en søgeordsanalyse, eller om du blot har brugt din intuition? Generelt bør du altid foretage en søgeordsanalyse, før du udarbejder indholdet på dit website.

Herudover er der nogle åbenlyse ting, du helt sikkert skal have styr på:

Udvid dit tekstindhold

Lad os tage udgangspunkt i din side omkring tekstforfatning (der fik du et link). Her har du skrevet 90 ord, hvilket slet ikke er nok, hvis du ønsker at blive fundet, når folk søger på tekstforfatning. En tommelfingerregel er, at du minimum skal skrive 300 ord, men det er slet ikke nok her.

Søg efter 'tekstforfatning' på Google, vælg de 3 øverste resultater og se, hvor mange ord de har skrevet – og generelt også, hvad de skriver.

Gør brug af dit søgeord

Du bruger kun dit primære søgeord én gang, og det er i overskriften. Sørg for at bruge det, når det falder naturligt i din tekst. Det giver en indikation til Google om, at det er 'tekstforfatning', din side handler om. Brug det i brødteksten, h1, h2, h3, h4 osv.

Billeder

Du har ingen billeder. Indsæt et billede på din underside og sørg for at bruge søgeordet i både filnavn, alt-tekst og title tag. Det giver mere værdi, hvis billedet er unikt. Find eksempelvis et gratis billede på Unsplash og beskær det, så vil det i Googles øjne være unikt. Du kan også indsætte noget tekst på det, hvis du vil være på den sikre side. Til det kan du eksempelvis bruge Photopea, som et en online version af Photoshop. Find det her.

Links

Igen bør du søge på 'tekstforfatning' og vælge de 3 øverste resultater. Se, hvor mange links de har til de specifikke undersider, der ranker på 'tekstforfatning'. Her er Ahrefs gratis værktøj fremragende. Det finder du her. Du indtaster blot URL'en og klikker på 'Check backlinks'. Når du har gjort det, får du en lister over de links, der er ind til den specifikke underside. Se, om du kan kopiere nogle af links'ne, eller brug dem som inspiration til hvilke links du selv skal have til din underside, hvis du vil overgå konkurrenten i søgeresultaterne.

Duplikeret indhold

Du har duplikeret indhold på alle dine undersider, fordi du har din 'Bag skærmen'-sektion. Duplikeret indhold er tekst, der går igen flere steder på din hjemmeside eller andre steder på nettet. Din 'Bag skærmen' fylder 69 ord, hvilket er meget, når det øvrige indhold kun fylder 90 ord. Hvis du udvider dit unikke indhold (i dette eksempel teksten om 'tekstforfatning'), så vil du være bedre garderet mod duplicate content. Lige nu er det meget tyndt indhold i Google øjne, da næsten 50 % af tekstindholdet på siden er at finde andre steder på websitet også.

Interne links

Sørg for at linke til undersiden om tekstforfatning fra dine øvrige sider på websitet. Det kan eksempelvis være, at du bruger ordet 'tekstforfatning' på din side omkring content marketing. Er det tilfældet, bør du gøre ordet til et link ind til din underside omkring tekstforfatning. På den måde indikerer du overfor søgemaskinerne, at det er dén side, du ønsker, der dukker op i søgeresultaterne, når en bruger søger på 'tekstforfatning'.

Det er ligeledes grunden til, at flere af ordene i denne tekst er omdannet til et link, der leder ind til en informativ side omkring det ord, der linkes fra. Det styrker Aminos interne linkstruktur.

Opsummering

Der er selvfølgelig mange flere faktorer, du kan optimere på (og du kan gå mere i dybden med de punkter, jeg har beskrevet), men hvis du har styr på ovenstående er du godt på vej. 

Du er velkommen til at tage kontakt til mig, hvis du har brug for svar på spørgsmål eller uddybelse af ovenstående :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Skanderborg
Tilmeldt 7. May 19
Indlæg ialt: 58
Fra  Marketing med mere Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for det grundige svar! Det giver rigtig god mening og kommer straks på min to-do. 

Indehaver af konsulentvirksomheden Marketing med mere

Tilmeldt 9. Feb 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt :) Sig endelig til, hvis der er noget, du er i tvivl om, eller hvis du ønsker sparring. Hjælper gerne!

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 04:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Super godt og brugbart svar fra Frederik dér. 

Fra Kbh
Tilmeldt 9. Sep 19
Indlæg ialt: 72
Fra  Miklagard Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du selv er frisk på at få noget jord under neglene kan du starte med et forløb som Google Success Online der også anvendes til certificerings-forløb af folk indenfor SEO og digital marketing branchen

Hertil kommer en lang række punkter som nævnt i de forrige kommentar der er super brugbare

Hilsen
Udvikler og lokal SEO konsulent
Tobias fra Miklagárd SEO

MIKLAGÁRD ╳ miklagard.dk 

Lokal SEO bureau

Fra København
Tilmeldt 19. Oct 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik kom med super pointer der. Evt kan du også bruge ubersuggest og andre værktøjer til at finde on page optimeringer. 

Start med at optimer alt og fjern duplicate content, og forsøg så med udvidelse af content til dine sider, så du i det mindste opfylder mindste krav. evt installer yoast og følg de anvisninger. Derefter kan du gå mere i dybden med bl.a. intern linkbuilding og ekstern linkbuilding. 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 7. May 19
Indlæg ialt: 58
Fra  Marketing med mere Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar alle sammen - det sætter jeg stor pris på. 

Jeg prøver at kigge på det :-) 

Indehaver af konsulentvirksomheden Marketing med mere

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)