Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Daglige virksomhedsopgaver

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 19
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man driver en virksomhed som man bruger mange ugetimer på, hvordan er der så konstant noget at tage sig til, altså hvilke opgaver er der at opfylde i de mange timer (60-70+)? 

Det er klart at på det tidspunkt de fleste kunder er aktive, skal de betjenes, men tænker ift. både før og efter hvor man ikke skal sælge produkter eller bruge tid på markedsføring, hvad er der så ellers at tage sig til?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare rolig, der er altid noget at tage sig til.

Jeg fik igår fakturaer fra flere forretningspartnere, så de sidder også søndag aften og fakturerer.

Det er ikke meningen, at man SKAL bruge 60-70 timer om ugen på arbejdet. Det gjorde jeg det første 1½ år og nu har jeg efterhånden ansat to mennesker og fået mere tid til mig selv, men det bliver aldrig et 37 timers job.

Så du behøver ikke tænke på, hvordan du får fyldt din kalender ud. Du skal mere tænke på, hvordan du skåner dig selv i det lange løb, så du ikke slider dig selv ned.

Med andre ord, så må du ikke blive tilfreds med en given omsætning, der giver dig masser af penge på kontoen og overdrevet meget arbejde. Du skal tænke på, hvordan du får råd til at ansætte hjælp til at aflaste dig i det daglige og på den måde giver dig tid og overskud til din familie og interesser. Så hvis f.eks. 5 mio er knaldgodt, men du er alene om tingene, så giv den en ekstra skalle og kom op på 8 mio og ansæt en medhjælp!

Husk dig selv - ellers ender det galt.

Tilmeldt 19. Aug 19
Indlæg ialt: 9
Fra  Stribager Regnskabsservice Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Sæt tid af til administration.

Det er vigtigt at du fra start får lavet nogle procedurer til din bogføring, moms, budgetter, regnskab mv. Vil du selv lave det og er du 'klædet på' til det. Brug tid på at sætte dig ind i reglerne for feks. moms, told, fradrag og hvad du ellers har brug for. 

Mange overser eller underkender denne opgave og det kan koste dyrt i længden og give mange bekymringer hvis man er bagud.

Tilmeldt 1. Jul 19
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du selv en online guide, eller en du kan tilbyde omkring økonomidelen?

Har prøvet at læse om det, men det har endnu været svært at forstå en stor del af det. Big Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Aug 19
Indlæg ialt: 9
Fra  Stribager Regnskabsservice Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan i store træk tilslutte mig den guide, der er lagt op, men jeg vil kraftigt anbefale at du lærer dine begrænsninger at kende.

Hvor langt du selv kan klare det administrative vil jeg mene afhænger af hvor 'simpel' din forretning er, -altså bogføringsmæssigt :-) og hvor talstærkt du selv er.

Hvis du feks har meget køb i udlandet eller mange blandede anvendelser på feks telefon og internet, så skal du være godt inde i momsreglerne der hører til disse transaktioner. Bare et eksempel.

Hvis du derimod kun har indenlandsk salg og køb, ingen ansatte mv. så kan du måske godt selv klare det.

Jeg har desværre mange gange måtte rydde op for kunder, som ikke havde gjort sig de tanker, inden de gik igang. De nemt tilgængelige økonomisystemer som feks Billy og Dinero får ofte virksomhedsejere til at tro at de kan det hele men virkeligheden er nogen gange en helt anden. Efter min mening er de simpelthen for nemme at bruge fordi de også gør det nemt at lave noget forkert...

Hvis du gerne vil selv, så søg et kursus eller kontakt en freelancer, som kan hjælpe dig igang. Skat har feks kurser for nystartede, som kommer godt omkring moms og fradrag og den er gratis :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)