Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan fungere skat fradrag?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Sep 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej amino

Jeg har et par spørsmål vedr. Skatte fradrag jeg håber i kan hjælpe med, da jeg ikke har betalt skat endu.

Har en enkelmandsvirksomhed og regner med et overskud på 200.000 årligt. Får så 10 skattekort i løbet af året = 20.000 kr, men har ikke helt styr på hvordan de trækker fradragene.

Med et personfradrag på 46.200 kr + beskæftigelse fradrag 20.200 kr og kørselsgodtgørelse på 96.000kr: ialt = 162.400 kr.

Tager skat så 162.400 kr og dividerer med 10 så det bliver 16.240 kr jævnt fordelt udover de 10 skattekort eller fyrer de alle fradragene af de første par måneder?

på forhånd tak for hjælpen

Emil
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

fradraget fordeles over året helt som hvis det var lønindtægt - i dit fald fordelt over de 10 rater B skat hvis du ikke har anden indtægt hvor fradraget så i stedet nedsættes til betaling af skatten fra det selvstændige

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Aug 19
Indlæg ialt: 9
Fra  Stribager Regnskabsservice Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal udfylde din forskudsopgørelse på skat/borger da du har en EMV. Her udfylder du både dine indtægter, såvel evt. lønindtægt som overskud af egen virksomhed samt alle dine fradrag, så beregner skat hvor meget du skal betale for de 10 rater (for et helt år).

Hvis du har anden indkomst der kan dække B-skatten også vil du bare få et nyt skattekort tilsendt din arbejdsgiver.

Hvis ikke du indberetter dit overskud til forskudsopgørelsen kan du risikere at de skønsmæssigt ansætter dit overskud.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)