Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling for arbejdskraft uden for EU

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg planlægger at sælge produkter, som ikke kan købes her i Danmark eller Europa. Jeg har styr på importen af dette, men vil samtiddigt gerne bruge en god vens hjælp i det pågældende land, til at finde produkterne til mig m.m., da det kan spare mig meget tid og rejseudgifter.

Hvordan aflønner man lige det? Vil det være bedst at min ven opretter en virksomhed i landet og sender mig regninger? 
I det pågældende land, vil det være 100% lovligt at jeg betaler min ven direkte, da beløbet vil være under et årligt beløb, som vil kræve at han skal betale skat i dette land.
Vil det evt. være nok, at jeg får en personlig "faktura" med min vens oplysninger på, præcis som man gør hvis man fx. arbejder som freelancer her i Danmark

Jeg har tidligere hyret arbejdskraft til webdesign m.m. via fx. 99designs, hvor man jo så betaler til 99designs som betaler videre til ens arbejdskraft. 

Og lige for at få det hele på det rene - Jeg er ikke ude på at undrage nogle penge fra det danske system eller noget - Jeg er udelukkende interesseret i at betale min ven for hans indsats! Han vil endda kunne tjene 2 x mdr. løn ved at arbejde 10 timer for mig om ugen. Det er nærmere en form for u-landsbistand ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det enkle er at du betaler ham ved honorar eller løn og indberetter til skat - som du skal - på personens navn, adresse og fødselsdato/år - ved at vælge Person uden CPR under honorar - det er gennemgået her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/indberet-b-indkomst-hos-skat-i-e.html  se under udlændinge (mener man vælger gr 09) men det er forklaret og det tager få minutter

Jep en personlig faktura med de nævnte oplysninger er fint

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Perfekt tak. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)