Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af hus til udlejning af flere enkeltværelser

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 18. Sep 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej derude

Ud fra det engelske begreb 'HMO', vil jeg spørge om der der noget lovgivning, jeg skal være særlig opmærksom på ift. udlejning af flere enkeltværelser +5 i en ejendom.

Jeg skal ikke selv bo i boligen, og dermed vil det være erhvervsmæssig udlejning, men det vil vel stadig være underlagt lejeloven? Jeg har tjekket ift. vedtægterne i boligselskabet, og her er intet problem.

Jeg har desuden kigget rundt omkring på Amino og web og kun fundet én case, der minder lidt om - her blev henvist til flere bøger om teorien bag boligudlejning, men ikke vedhæftet. Hvis der er én der besvarer dette spørgsmål, køber jeg den gerne. Er der ellers nogen, der kan sende mig i den rigtige retning ift. lovgivning, jeg skal være opmærksom på?

Mvh
Andreas
Tilmeldt 20. Oct 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale dig at melde dig ind i Facebookgruppen Ejendomsinvestering - den hårde kerne. Hvis du poster derinde vil medlemmerne nok kunne svare på dit spørgsmål. 

Tilmeldt 3. Apr 18
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Men post endelig også svaret herinde, det kunne være spændende at læse. :)

Mvh.

Moderne grafiske plakater online @ minida.dk. Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet.

Fra Assens
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 839
Fra  S17 Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg er informeret, så er det ikke tilladt at udleje enkeltværelser i en ejendom, som du ikke selv bor i.

Jeg kan ikke lige umiddelbart finde et link, der bekræfter dette, men det kan være, der er andre, der byder ind.

Bedste hilsner

Frederik

Følg med på min blog omkring økonomi, crowdlending og det at være ung investor

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er noget, der ikke hænger sammen. Du skriver om vedtægter i boligselskabet - hvis ejendommen hører under et boligselskab, kan du vel ikke købe den?

Der kan være lokalplaner, der forhindrer det.

Mvh

Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
@maltewarburg
Har sendt én medlemsanmodning, takker!

@minida-plakater
Skal gøres :)

@Frederik Storm
Heller ikke hvis det foregår i et selskab som ApS?

@Kirsten E
Det er selvfølgelig rigtigt - mente ejerforeningen i området, tjekker lige lokalplanen nærmere.

----

Jeg har kontaktet ISVR, EJRH og afventer svar fra dem i løbet af næste uge - har desuden meldt mig til #ivrBasis på København Erhvervshus, hvor jeg efterfølgende håber, at de kan give mig noget juridisk konsulation. Prøver nu at få kontakt til nogle diverse ejendomsadministratorer, som måske kan guide mig i den rette retning.

Mvh
Andreas
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er i alle fald ikke specielle regler som afhænger af personlig virksomhed eller ApS eller anden form - udlejeregler er ens - men jeg husker heller ikke hovedet præcist reglen for udlejning af enkeltværelser i bolig man ikke selv bebor, blot at der er en regel

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt må du udleje det antal værelser der i boligen til personer når du ikke selv bor i den. 

Omvendt bor du i den, mener jeg det kun er halvdelen af det antal værelser der er i boligen du må udleje.

MEN! Det hele bliver afgjort af ejerforeningens og kommunens bestemmelser for området.

Når du udlejer enkeltværelser i en ejendom du ikke selv bor i, kaldes det for klubværelser. 

Da du har under 6 beboelseslejeligheder (hver lejelighed har bad,toilet og køkken) hører du under "Små ejendomme". 

Som du allerede har gjort vil jeg klart anbefale at du snakker med nogle rådgivere der er eksperter i dette felt. 

Med ovenstående kan du dog snuse dig lidt frem til noget mere specifikt på nettet :)

Her kan du også se ureguleret kommuner

https://www.lejeloven.dk/udlejer/inden-udlejning

Vh. Mathias

Tilmeldt 26. Sep 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hi,

Shared your post based on informative and useful but | belive on existence directories information for it because of their authentic resource available related to it, means no need for any legislation for getting it. you should browse you this query legislation on legislation directories must get best resources from there.

This one dir.exporthub.com/industry/builders-hardware.html my farviot directory because of here is huge information related to multiple categories.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)