Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

revisor om mons for 1 og 2 år siden

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

kan en revisor komme og kræve at der indberettes mere moms for regnskabsåret for 2 år siden samt 1 år siden (som jo er afsluttede) fordi han mener at det er udregnet forkert?

Mvh.

Sabrina

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sabrina

SabrinaLA:

kan en revisor komme og kræve at der indberettes mere moms for regnskabsåret for 2 år siden samt 1 år siden (som jo er afsluttede) fordi han mener at det er udregnet forkert?

Din revisor "kræver" det ikke, det er vores allesammens Skat der kræver at vi afregner moms korrekt også selvom vi har gjort det forkert tidligere. Det er forholdsvist almindeligt at der efterindberettes moms når det opdages at der er begået fejl tidligere indberetninger.

Så din revisor hjælper dig ved at fortælle at der er opdaget fejl og lavet korrektioner så der skal efterindberettes, han/hun "kræver" ikke noget i den forbindelse, men hvis du ikke efterindberetter når du er blevet opmærksom på at der er fejl, så overtræder du faktisk loven, så det er en fin ide at lytte til din revisors råd ;-)

Stor hilsen
/Brian

Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian,

mange tak for dit svar.

Hvad så hvis jeg selv har regnet den moms ud, der er indberettet  hos skat og sammenlignet det med det der står i regnskabet og disse tal stemmer overens? Kan det så passe?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

SabrinaLA:

Hej Brian,

mange tak for dit svar.

Hvad så hvis jeg selv har regnet den moms ud, der er indberettet  hos skat og sammenlignet det med det der står i regnskabet og disse tal stemmer overens? Kan det så passe?

nej  jeg tror bestemt, at det revisor gør opmærksom på er, at regnskabet er galt. Det er vel ikke bare, at du har indbetalt et andet beløb end regnskabet sagde, men - at der er nogle fejl i regnskabet. Du må jo så sige til revisor, at du har indberettet det som står i regnskabet, og så vil revisor da forklare dig hvad årsagen er til, at du skal ændre indberetning. Gør du så ikke det, så er det jo mod bedre vidende og så vil det jo være momssvindel - men du kan naturligvis forstå hvad det er revisor siger, og ellers få en "second opinion"

Ved grove tilfælde kan revisor så have indberetningspligt, men find ud af hvad der er op og ned, og få det fixet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

mange tak for dit svar.

Udmærket. Jeg tager det du siger til mig og får revisoren til at forklare hvorfor han finder ændringer i det regnskab han selv har udarbejdet og afsluttet 1 og 2 år senere. Jeg synes det er besynderligt at han ikke har fundet ud af det før så og først tager det op nu. Er det noget man kan forvente, at revisorer gør somme tider?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

normalt vil revisor vel, hvis han selv har stået for bogføringen via samarbejdspartner, næppe finde egne fejl 1-2 år tilbage, men alt er muligt. Har du selv bogført eller en helt 3 person, er det nok mere almindeligt, men selvklart kan revisor da forklare dig hvorfor du skal ændre moms indberetning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

mange tak for dit svar.

Med venlig hilsen

Sabrina

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)