Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krav til udspecificering af lønseddel - sælger ren provision

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jul 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 03:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er ansat sælger på fuld provision og sælger en salg abonnementsforløb. Jeg laver ml. 50-100 unikke salg (abonnementer) pr. mdr. og disse salg består ca. 3-9 månedlige betalinger og jeg får min provision på månedsbasis.

F.eks. består min kommende august løn af alle mine salg for august mdr. samt flere hundrede små betalinger fra de foregående mdr.

På min lønseddel står der blot: Normtimer 160,33, Salgsprovision x kr.

Mit spørgsmål er:

Kan jeg kræve at min arbejdsgiver, at de giver mig adgang til at kunne dobbelttjekke/ kontrollere om min løn nu også reelt svarer til de salg jeg laver og de mange løbende månedlige betalinger?

Da dette ikke er automatiseret vil der være mulighed for menneskelige fejl, hvilket der vel også vil være selvom det var automatiseret tænker jeg. Derfor skal der være kontrolmekanismer. 

Kunne f.eks. blot være et excelark), hvor de ajourføre samtlige salg og betalinger løbende. Det vil en person ca. Et par timer hver mdr. antager jeg og det har faktisk fungeret tidligere, da der var et mellemled inde over, hvilket der ikke er længere og bom så stoppede den tilgang….

Samtidig vil det også være interessant at se hvor mange som reelt betaler og hvor længe, hvilket jeg kan bruge i min tilgang til salget. 

På forhånd tak :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Uden at være 100% sikker kan jeg ikke se hvorfor du ikke skulle kun have lov til at se da det jo giver grund lag for din løn.. men det anden om de betaler og samt hvor længe er jeg ikke sikker på det kommer dig ved som medarbejder men det der omhandler din løn som din løn bliver udregne på vil jeg nok mene du har krav på.. eller selv skal noter dig..

Fra Århus
Tilmeldt 2. Nov 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

nevermind

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)