Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. produkt kategorier i webshop

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

jeg har en webshop, hvor vi har cirka 50 produkter. Det er lænestole til børn og sofaer til børn. 

Mit spørgsmål er, ville det give mening, at adskille de 2 produkter i hver sin kategori?

Her er et link link den kategori jeg omtaler?

https://www.kiddio.com/

Min problemstilling er, i forhold til brugervenlighed og kliks kunden skal igennem for at se hele sortimentet.

SEO vs brugervenlighed

vh. René

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René

Jeg vil mene at det bliver mere SEO effektivt at dele tingene op. 
Så kan du målrette mod “børnesofa” og “børnelænestol” + varianter.
Kunderne skal igennem ét ekstra klik, men vil til gengæld få nemmere ved at finde de produkter de er interesseret i, fremfor at scrolle mange varer igennem. 
Det er også kun brugerne der kommer direkte ind på shoppen som vil få det ekstra klik, dine organiske besøgende, vil lande på det de har søgt efter.

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas

tak for dit feedback. 

vh. René

Tilmeldt 6. Nov 17
Indlæg ialt: 167
Fra  Formula X Agency Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

SEO-mæssigt vil jeg også klart mene, at du bør dele kategorierne op. Hvorfor mener du, at det skulle påvirke brugervenligheden negativt? Så længe, at brugeren ikke skal bruge mere end 3-4 klik fra forsiden for at finde det han/hun søger efter, plejer det ikke at være et problem.
Hvis du vil mindske antallet af klik, kan du derimod gøre, så man ikke skal klikke på “shop” for at folde kategorierne ud (ved ikke hvordan det ser ud på desktop, men det skal jeg i hvert fald på mobilen). Dette burde ikke skabe de store problemer, så længe at der kun er tale om 50 produkter inden for to kategorier.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)