Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor lang tid tager en frivillig likvidation normalt hvis alt bare skal gå stærkt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved der skal gå 3 mdr hvor kreditorer er informeret og herunder laver selskaber med tvungen revision ved indledende likvidationsregnskab

Når de 3 mdr er gået, skal der så ventes de ca 3 mdr det tager at få skattekvittance, eller er den overflødig da likvidator jo har ansvar og revisor laver afsluttende likvidationsregnskab som vel så ligger til grund for selskabsselvangivelse for likvidations perioden?

Mangler lidt at forstå hvor lang tid - eller måske kort tid - det kan afvikles på, hvis alle aktiviteter ER indstillet inden og der ikke er kreditorer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekvittancen er ikke tvungen men mon ikke likvidator per automatik vil bede om denne for at begrænse sin egen risiko for at komme til at hæfte for evt skat efter udlodning af provenue til aktionærerne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

Skattekvittancen er ikke tvungen men mon ikke likvidator per automatik vil bede om denne for at begrænse sin egen risiko for at komme til at hæfte for evt skat efter udlodning af provenue til aktionærerne.

jo lyder som godt valg :) Ville likvidator så ikke ofte søge denne tidligt i forløbet, eller betyder det ofte, at man må regne med først 3 mdr kreditor adviseringstid og så 3 mdr skattekvittance og så revisors afsluttende likvidationsregnskab = vel ofte 9 mdr mindst for en frivillig likvidation?

Har slet ingen erfaring med tider i de sager

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet for likvidator er, at en skattekvittance kun gælder med de forudsætninger som den er givet under. Likvidator har derfor en interesse i at anmode på et oplyst grundlag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

tusind tak Yes

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg venter pt. på en skattekvittance i forbindelse med en frivillig likvidation, hvor den har ligget hos SKAT i over 8 måneder. 

Det er en fuldstændig ukompliceret likvidation uden særlige forhold, og jeg har rykket SKAT flere gange.

Så medmindre du har meget gode forbindelser i systemet, skal du nok hæve forventningerne til sagsbehandlingstiden.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)