Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cykler i firmaet

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 9. Nov 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver et enkeltmands virksomhed hvor jeg er mentor for unge med adfærds vanskelige forældre.

jeg er blevet adspurgt på en ny opgave med en ung knægt, som rigtig gerne vil cykle eller lign. Problemet er at han har ikke nogen cykel og min egen cykel er helt færdig. Cykler normalt ikke i skoven, men det vil den unge gerne.

Hvis jeg indkøber to cykler i mit firma, og bliver kun brugt i firmaet- hvordan er det med fradrag for dem ? Jeg er momsfritaget. Vh Ole 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

kollerupcare:

Jeg driver et enkeltmands virksomhed hvor jeg er mentor for unge med adfærds vanskelige forældre.

jeg er blevet adspurgt på en ny opgave med en ung knægt, som rigtig gerne vil cykle eller lign. Problemet er at han har ikke nogen cykel og min egen cykel er helt færdig. Cykler normalt ikke i skoven, men det vil den unge gerne.

Hvis jeg indkøber to cykler i mit firma, og bliver kun brugt i firmaet- hvordan er det med fradrag for dem ? Jeg er momsfritaget. Vh Ole 


du har alene fradrag for dem - hvis du kan sandsynliggøre, at de er købt alene for, at du skal få øget indtægt.

Det vil sige noget med reklame ud fra bandereklamer osv og det lyder bestemt ikke til, at det du beskriver-  desværre - vil give dig fradrag for købet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Nov 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 06:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo dels får at få opgaven  i hus og dels til at kunne tilbyde de unge noget at aktivt at lave. Så tænker jeg det er øget indkomst til firmaet. Ikk ?? Vh Ole - 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

kollerupcare:

Det er jo dels får at få opgaven  i hus og dels til at kunne tilbyde de unge noget at aktivt at lave. Så tænker jeg det er øget indkomst til firmaet. Ikk ?? Vh Ole - 

det tvivler jeg på skat vil se det som - men dit valg . - Du skal blot kunne overbevise skat om, at det ikke er en sød gave men ren markedsføring - Der er heller ikke fuldt fradrag for at give en direktør et fedt TV for at få ham til at købe ens reklame produkter

Jeg vil sige det ligner gave - under repræsentation og dermed intet momsfradrag og kvart fradrag for omkostningen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Nov 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svaret og hjælpen, altid dejligt at du vælger at bruge tid på at hjælpe... tak-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@John for mig lyder det som et indkøb af et almindeligt driftsmiddel. Der er efter min mening ikke tale om repræsentation. Den gives jo ikke til nogen, men ejes af virksomheden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

@John for mig lyder det som et indkøb af et almindeligt driftsmiddel. Der er efter min mening ikke tale om repræsentation. Den gives jo ikke til nogen, men ejes af virksomheden.

det er jeg ikke enig i. Den skal bruges af en ung som ikke har med virksomheden at gøre - for at den unges kommune eller hvad det måtte være - skal tegne mentor aftale så trådstarter bliver betalt for at tage sig af den unge 
kollerupcare:
Det er jo dels får at få opgaven  i hus


Hvis trådstarter blev betalt NU  - HAVDE det som sin opgave at tage sig af den unge, så klart fradrag hvis den blev brugt i firmaets varetægt af den unge, men er det for at få en eller anden institution til at en gang FREMTIDIGT tegne aftale med trådstarter, at der stilles en cykel til rådighed for en ung - så ser jeg det som hvis man giver direktøren i institutionen noget vin i håb om at skaffe kundeforhold - En sød gave til den unge - men det er som en gave for at få en opgave - ikke som drift.

Det er i håb om at skaffe kundeforhold og cyklen bruges ikke i firmaet men af en ung eller flere -som ikke har med firmaet at gøre idag - for at skabe goodwill hos dem der skal betale for en evt senere aftale>

jeg kan ikke- ud fra det beskrevne se den er i brug i virksomhedens nuværende drift

HVIS driften har en betalt aftale om at tage sig af den unge - så kan der givet købes driftsmidler (cykler) til det - men når der IKKE er en aftale, men blot ønske om at det skal give goodwill så der kommer en fremtidig aftale, kan jeg ikke se den gå

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det fremgår i første indlæg at cyklerne i indkøbes til trådstarter firma - ergo firmaets ejendomsret og dermed hverken tale om repræsentation eller gave. Jeg læser det ikke som noget drengen modtager men bruger når han er sammen med trådstarter.

Trådstarter vil formentlig ikke indkøbe cyklerne, hvis han ikke får opgaven.

Her er tale om en driftsomkostning.

Tilmeldt 9. Nov 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske jeg blev lidt misforstået - cyklerne skal indkøbes så jeg kan tilbyde de unge i mit firma, at vi kan komme ud og cykle en tur i skoven. Og vil kun blive brugt i firmaet. jeg er spurgt i en ny sag, om vi kunne cykle en tur, men da den unge ikke har nogen cykel, ville jeg indkøbe det til firmaet, så det var noget jeg kan tilbyde de unge. 

Opgaven får jeg også uden cykel -) 

vh Ole 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

kollerupcare:

Måske jeg blev lidt misforstået - cyklerne skal indkøbes så jeg kan tilbyde de unge i mit firma, at vi kan komme ud og cykle en tur i skoven. Og vil kun blive brugt i firmaet. jeg er spurgt i en ny sag, om vi kunne cykle en tur, men da den unge ikke har nogen cykel, ville jeg indkøbe det til firmaet, så det var noget jeg kan tilbyde de unge. 

Opgaven får jeg også uden cykel -) 

vh Ole 

hvis du bruger cyklen i firmaet til en opgave der giver indtjening og den er en del af den indtjening  så må du naturligvis købe cyklen med fradrag. Bruges den til betalte firmaopgaver og i firmaformål er der fradrag

Hvis du vil give den til den unge - uden at have en opgave - men alene for at dem der evt skal gi dig opgave en gang fremover skal synes bedre om dig - så vil skat efter min mening klart se det som en gave

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)