Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsigelse af medarbejder

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 19
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.
Vi har haft en medarbejder som vi har opsagt fordi personen pludselig ikke dukkede op på arbejde og ikke gav lyd fra sig. Vi havde hørt fra h.. tidligere på dagen, og pludselig var der ikke kontakt.
Sagen er den at der blevet udleveret en del nøgler til vores opgange. Hvad gør vi, hvis personens ikke levere nøglerne? Anmelder man det eller hvordan? Ret surt at miste så mange nøgler, og derudover også pengene for at lave nye.

Mvh gyldens rengøring.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Har I opfordret medarbejderen til at aflevere nøglerne og givet vedkommende en nem måde at gøre det på?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gyldens Rengøring:
Vi har haft en medarbejder som vi har opsagt fordi personen pludselig ikke dukkede op på arbejde og ikke gav lyd fra sig. Vi havde hørt fra h.. tidligere på dagen, og pludselig var der ikke kontakt.
Det var da kort lunte - h kunne jo teoretisk være ude for et eller andet der gjorde hun ikke var kontaktbar lige sådan på stedet - så vente en dag og prøve videre var nok min indgangsvinkel, men også klargøre, at blive væk uden at give besked, ville medføre opsigelse Bare opsige uden advarsel eller noget, kan give problem

i må jo bede om nøglerne og nok ikke fremover bare udlevere nøgler til en masse steder, uden at det er medarbejdere I stoler ganske meget på - og hvis h så ikke kan findes og/eller ikke vil aflevere, nøgler - ja så kan det være en sag for politiet måske - men det er jo ikke godt, overfor jeres kunder ikke at dels selv kunne komme ind formentlig, dels have deres nøgler i omløb, så I risikerer jo at skulle betale for en masse omstilling af låse og mange nye nøgler

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jan 19
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, altså der gået et par dage og vi har talt med familien som siger hun er okay.
Vi har godt kendskab til hende, så alt er gjort på en rolig og god måde. Vi har været bekymret for hende og også skrevet flere gange vores bekymring mv.
Men ja, vi har varslet tidligere pga andet der skete under hendes ansættelse.
Tak for råd. Vi venter et par dage mere med at gøre andet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :

I øvrigt: hvis I har OPSAGT hende, er det jo med sædvanligt varsel og så skal I også give hende sædvanligt arbejde i opsigelsesperioden.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne:

I øvrigt: hvis I har OPSAGT hende, er det jo med sædvanligt varsel og så skal I også give hende sædvanligt arbejde i opsigelsesperioden.

Ikke nødvendigvis. Virksomheden kan vælge at fritstille medarbejderen i den resterende del af opsigelsesperioden. 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

John: Jeg er enig og det skulle naturligvis være fremgået af mit opslag - dog skal der naturligvis ske sædvanlig aflønning.

Jeg opfatter trådstarters opslag om, at trådstarter kan opfatte opsigelsen som en ophævelse af ansættelsesforholdet :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)