Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelancers ansvar over for sin kundes kunder.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder som freelancer nogle få timer om ugen i et lille byggefirma.

Der sidder jeg og laver lidt regnskab og sender tilbud til kunder samt kundekontakt.

Desværre laver dette byggefirma mange fejl, hvilket har medført erstatningskrav fra flere kunder overfor dette byggefirma.

Blandet andet er der 2 kunder som jeg har haft kontakten med. Der er tale om erstatningskrav af både mangelfuldt arbejde og følgeskader

af det arbejde som byggefirmaet har lavet. 

Jeg sender tilbud i byggefirmaet navn og kontakter kunderne i byggefirmaet navn. Jeg bruger meget min egen telefon, men ellers bruger jeg 

fakturering og mail mv. i byggefirmaets navn. 

Nu er jeg lidt nervøs. Kan jeg på nogen måde blive erstatningsansvarlig? Fx i tilfælde af at byggefirmaet går konkurs, hvis en kunde mener jeg har formidlet salget og vil prøve at søge at gøre mig erstatningsansvarlig. 

Det skal siges at kunderne henvender sig byggefirmaet, typisk på mail, som jeg så besvarer og sender tilbud.

Håber ikke at ovennævnte virker alt for rodet. 

Selv tror jeg ikke at jeg på nogen måde kan blive erstatningsansvarlig som freelancer, men vil lige sikre mig ;)

Hilsen

Linda 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Linda

Du er ansat i firmaet på mindre tid end fuld tid og får udbetalt din løn, formentlig efter fremsendelse af regning, da du nævner at du er freelancer.

Når du til kunderne fremsender tilbud og lignende pr. mail, går jeg ud fra at der står firmanavn med adresse og telefonnummer samt Cvr.nr. og dit navn som den der har sendt mailen.

Slår man op i Cvr.registeret for at se hvem der ejer firmaet, fremgår dit navn ikke.