Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed med kryptovaluta! Råd, erfaring søges! :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 17. Jul 18
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Har stor erfaring og viden inden for krypto valuter, men overvejer virkelig at starte et firma i DK 

Men er så seriøst træt af at hverken skat (Beskatning)kan tage stilling til noget samt bankerne(Konto), derudover er der noget jeg kan komme i klemme lovmæssigt hvis jeg begynder at sælge eller invester i krypto for danske kroner :) 

Altså ønsker gerne om der er nogle erfaring, de eneste udfordringer jeg ser er "erhverskonto" som banken ikke blacklister 

- beskatning 

- blacklistning af erhverskonto 

- Investerings lov i DK, som jeg ikke er skarp indenfor, skal man godkendes ?? 

selvfølgelig lave KYC på alle nye kunder....

Kunne være super fedt hvis nogle har noget erfaring eller juridisk.. 

Som sagt hvis Danmark skal være så "FUcking" sløve for at være hudløst  ærlig, så må jeg jo oprette .com domæne og skrive sitet på dansk? 

Det ikke altid staten er så hurtig med innovation som Asien desværre. Bitcoin er jo også kun over 10 år gammel efterhånden.

Sorry mit surre opstød men vågn op DK når vi er en af de mest digitale lande i verden.. Cool

Big Smile

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

ligemeget hvad du gør, skal du bare indberette din indkomst/overskud til skat i DKK og betale din skat og moms, så er alt i orden

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er flere danske BTC og andre crypto valutaer

beskatning for dig som valutahandler- i form af dine gevinster/tab i selskabsform vil jeg FORMODE sker på samme vis som ved leverpostej VENT på andre.

Det ville være nok så godt - som galle over samfundet - i det mindste selv at have undersøgt OM der er tur via Finanstilsynet osv. 

Kunderne derimod vi ofte blive set som investorer og så er skat forskellig for gevinst og tab og tages handel for handel se gerne http://finansiel.blogspot.dk/2017/11/beskatning-bitcoins-btc-og-anden.html.  

Nye hvidvask regler EU ventes at omfatte crypto juli 2019 ligesom andre reguleringer virker på vej

Jeg mener IKKE der kræves finanstilsynstilladelse men vent på andre

Banker i mange EU lande - og udenfor- nægter at stille konti til rådighed - bla. af frygt for vanskeligheder med hvidvask Du må jage rundt - Malta - Cypern kunne være forslag, men det handler jo ikke om dit domænee er DK, CY eller com - det handler jo om hvor du rent faktisk driver din forretning fra.

Der er masser af danske shops der har .com - det ændrer intet ved de skal følge danske regler (og EU) og skatter og momser til danmark

Facebook kommer med crypto i år formentlig - og vil blive en stærk spiler kan man nok formode Navn Libra. 

Også danske coinify opkøber og sælger OG fungerer som mellemmand mellem shops der vil kunne fakturere i DKK (man må ikke bogføre i BTC osv) og alligevel lade kunder betale med div. Crypto

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Feb 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en udbredt misforståelse at der ikke er regler på området, men lad os lige slå en ting fast. Bankerne er private virksomheder der selv bestemmer hvilke valutaer de ønsker at tage imod, og indtil videre mener de ikke at de kan tjene penge på kryptovalutaer i forhold til prisen for at administrere det.

Du kan som forbruger eller erhvervsdrivende være bedøvende ligeglad med om bankerne vil lave krypto konti eller ej, som jeg ser det har du nul fordele af at det er en bank der opbevarer dine coins i forhold til at have dem stående på din krypto børs, og i princippet også blot din wallet.

Det at man ikke har lavet specielle regler for kryptovaluta er ikke ensbetydende med at der ikke er regler der gælder!

Når du køber kunst, guld og kryptovaluta som en samler, så er et evt. afkast skattefrit. Hvis du køber disse varer i spekulationsøjemed og du har et afkast, så er der tale om almindelig kapitalindkomst som beskattes efter gældende regler (dvs. uden moms)

Hvis du handler varer for kryptovaluta, så veksles valutaen til danske kroner, inden den går ind i dit regnskab, og dit regnskab er derfor helt normalt, og beskattes som personlig indkomst. Og du betaler naturligvis også moms.

Det er nok rigtigt at man i mange lande har været hurtigere til at oprette kryptobørser, herunder Asien, men du har også set adskillige kryptobørser i Asien der er blemet tømt for valuta, som kunderne ikke får erstatning for. Det er derfor ikke nogen fordel at være først, og hvis Danmark havde vores egen kryptobørs ville den sikkert kun have en størrelse på 1% af vores normale fondsbørs. Skulle du fordele den omsætning på 100 kryptovalutaer ville omsætningen være så lav at omkostningerne ville være tårnhøje.

Tror du skal være tilfreds med at de har en god kryptobørs i Tyskland.

Jeg tager muligvis fejl, men jeg mener ikke vi mangler lovgivning, som jeg ser det har vi rimeligt klare regler.

Jeg tror selvfølgelig at det jeg oplyser er korrekt, men skal du basere et firma på det, så bør du nok undersøge det nærmere.

Mvh

Tilmeldt 22. Jul 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig her med Jan :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Bojko:

Når du køber kunst, guld og kryptovaluta som en samler, så er et evt. afkast skattefrit. Hvis du køber disse varer i spekulationsøjemed og du har et afkast, så er der tale om almindelig kapitalindkomst som beskattes efter gældende regler (dvs. uden moms)

ikke enig. Skats styresignal mm er klart at har du kryptovaluta i lidt længere tid - også som opsparing til en bil osv - så er det spekulation og det er som jeg husker det personlig skat af gevinst og kun ligningsmæssig værdi af skat ved tab - = langt højere skat på gevinst end på tab og hver handel skal regnes for sig så du kan gå i nul og stadigt have skat

Gennemgået her med links til skat og div revisorer

http://finansiel.blogspot.com/2017/11/beskatning-bitcoins-btc-og-anden.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)