Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omdannelse fra IVS - til - ApS, har nogen Aminoer gjort det?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Som overskriften siger, er der nogen af Jer der har omdannet fra IVS til ApS?

Hvis ja, hvad kostede denne øvelse. Jeg har fået flere priser og bliver lidt forvirret.

Der skal ændres i dokumenter, er jeg med på. Da jeg stiftede et ApS, klarede en revisor dette.

Når det skal fra IVS til ApS siger flere revisorer, at det er der for meget jura i, til de kan gøre det?

Takker på forhånd.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har ikke selv fået lavet mit IVS om (endnu) men det skal nok gøres.

Du skal have fat i en godkendt revisor (og ikke skrivebordsrevisor) til at lave en vurderingserklæring

Mange sider vil gerne hjælpe dig, men her skal du selv komme med vurderingserklæringen.

Det må være skrivebordsrevisorer, der siger sådan, for der er ikke meget jura i det.
Den godkendte revisor skal dog skrive under på, at der mindst er 40.000 kr. i kapital

Alternativt kan en omdannelse ske, hvis IVS regnskab er revideret.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hadsten
Tilmeldt 25. Jun 19
Indlæg ialt: 1
Fra  Paradisfisken Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Pythonrap,

Hos min webshop gik jeg selv fra at have et IVS til APS.
Personligt fik jeg en af mine bekendte til at guide mig gennem dette, men du kan med fordel hive fat i nogle af de større revisionsselskaber såsom PWC, og høre om de kan hjælpe dig? Det behøver nemlig slet ikke at være omkostningsfuldt!

Bh Søren
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Hej Aminoer

Som overskriften siger, er der nogen af Jer der har omdannet fra IVS til ApS?

Hvis ja, hvad kostede denne øvelse. Jeg har fået flere priser og bliver lidt forvirret.

Der skal ændres i dokumenter, er jeg med på. Da jeg stiftede et ApS, klarede en revisor dette.

Når det skal fra IVS til ApS siger flere revisorer, at det er der for meget jura i, til de kan gøre det?

Takker på forhånd.

mystisk. Er det aut revisorer, for de kan da alle let klare Det er revisor arbejde og ikke jura at omregistrere fra IVS til ApS - omregistre og ikke omdanne da IVS = ApS bare med anden kapital i bund og grund

dokumentmæssigt er det ikke meget andet end at alle steder navnet bruges skal det ændres til ApS - selve omregistreringen sker via en revisorerklæring

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart er det bare et sæt nye vedtægter (bonus hvis du har de originale vedtægter i word eller PDF som kan omdannes) + et generalforsamlingsreferat + en revisor erklæring (som kan komme i stand som særskilt erklæring eller revideret regnskab hvor kapitalen er til stede). 

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:

Alternativt kan en omdannelse ske, hvis IVS regnskab er revideret.  

Og husk at udvidet gennemgang er tilstrækkeligt.

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Hej Aminoer

Som overskriften siger, er der nogen af Jer der har omdannet fra IVS til ApS?

Hvis ja, hvad kostede denne øvelse. Jeg har fået flere priser og bliver lidt forvirret.

Der skal ændres i dokumenter, er jeg med på. Da jeg stiftede et ApS, klarede en revisor dette.

Når det skal fra IVS til ApS siger flere revisorer, at det er der for meget jura i, til de kan gøre det?

Takker på forhånd.

Som flere andre har sagt, så er juraen i det ret overskueligt. 

Tilrette vedtægterne, så alle steder med IVS og Iværksætteranparter ændres, og selskabskapitalen rettes til det nye tal på mindst kr. 40.000.

Derudover skal der afholdes en generalforsamling, hvor omregistreringen vedtages.

Der hvor omkostningen ligger, det er i udarbejdelse af vurderingsberetningen eller alternativt erklæring med sikkerhed på årsregnskabet. Den omkostning afhænger af omfang og kompleksitet af dit regnskab.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar

Frederik-N:
Mange sider vil gerne hjælpe dig, men her skal du selv komme med vurderingserklæringen.

Jeg har selv tidligere lavet vurdering af udstyr, jeg selv har solgt mage til. Dette når f.eks. ApS, skulle oprettes. Der var ikke meget hokus/pokus i det. Billeder af udstyr og så et Word-dokument.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dit input.

Cookie - John Hannover:

Er det aut revisorer, for de kan da alle let klare Det er revisor arbejde og ikke jura at omregistrere fra IVS til ApS - omregistre og ikke omdanne da IVS = ApS bare med anden kapital i bund og grund

dokumentmæssigt er det ikke meget andet end at alle steder navnet bruges skal det ændres til ApS - selve omregistreringen sker via en revisorerklæring

Det kan være, at dem jeg har talt med er "skrivebordsrevisorer", det har jeg ikke checket.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)